TikTok urmează să fie interzisă oficial. Când va intra în vigoare legea dură împotriva aplicației chinezești

Miercuri, 25 Decembrie 2024, ora 16:50

6684 citiri

În cazul în care TikTok va fi interzis în SUA, primii care vor suferi nu sunt influencerii, ci cei ce folosesc platforma pentru comerț online. FOTO / pexels

Tagul “audio” nu este suportat de browser-ul tău.

Pe data de 19 ianuarie, TikTok ar urma să fie interzis oficial în SUA. Platforma a intrat în vizorul autorităţilor americane care cerut ferm fie ca aplicaţia să fie vândută Statelor Unite, fie să fie interzisă definitiv. Guvernul american consideră că aplicaţia reprezintă un pericol la adresa securităţii naţionale din cauza accesului la datele personale a milioane de americani.

În cazul în care TikTok va fi interzis în SUA, primii care vor suferi nu sunt influencerii, ci cei ce folosesc platforma pentru comerț online, relatează platforma Business Insider, citată de Forbes România. Mulţi creatori de conţinut de pe TikTok au petrecut ani de zile construindu-şi audienţe pe aplicaţii similare precum YouTube şi Instagram, unde pot migra uşor, însă pentru comercianţii online de pe TikTok Shop, alternativa nu există.

„Cu TikTok, am avut prima incursiune reală în construirea unui ecosistem care aduce împreună divertismentul şi cumpărăturile live; un ecosistem cu servicii complete care aduce împreună creatorii, afiliaţii, produsele şi brandurile”, a declarat Julian Reis, CEO al agenţiei de social-commerce SuperOrdinary.

Comerțul electronic va aduce profit în SUA și fără TikTok

Alte platforme, cum ar fi aplicaţia de live-shopping Whatnot sau platforma de marketing afiliat LTK, oferă instrumente robuste pentru social commerce. Flip a creat o aplicaţie care este practic o versiune a TikTok numai pentru cumpărături. Shopify oferă o varietate de instrumente pentru comercianţi pentru a se integra în aplicaţiile sociale, iar Meta a încheiat un acord cu Amazon în 2023 pentru a face postările de pe Instagram şi Facebook mai uşor de cumpărat, arată sursa citată.

Singurul dezavantaj perceput de analiști este că niciuna dintre platformele alternative pentru gestionarea comerțului electronic nu oferă aceeaşi gamă de servicii integrate într-un singur loc ca TikTok. În prezent, TikTok ocupă un loc central pe piaţa de social commerce din SUA, însă în cazul în care aplicaţia va fi interzisă luna viitoare – un rezultat pe care compania care deține aplicația îl contestă la Curtea Supremă – o aplicaţie concurentă precum Instagram sau YouTube ar putea încerca să reproducă unele din funcţiile sale pentru a umple golul.

„Dacă TikTok va fi interzis, nu cred că aceşti oameni vor înceta pur şi simplu să mai cumpere prin livestreams. Cred că se vor muta pe altă platformă.” a declarat William August, CEO al Outlandish, o companie care lucrează cu brandurile de pe TikTok Shop, pentru Business Insider.

Ți-a plăcut articolul?

Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent

Articol preluat de pe: Tech Ziare.com

EkoNews