Marti, 06 Mai 2025, ora 12:07
399 citiri
Lansarea celei mai mari nave electrice alimentate cu baterii din lume marchează un moment crucial pentru transportul maritim. Nava, cunoscută sub numele de Hull 096, este lungă de 130 de metri și a fost lansată în Tasmania
Vehiculul electric masiv nu este doar o dovadă a inovației tehnologice, ci și un pas semnificativ către reducerea emisiilor din industria maritimă. Numită după actrița uruguayană China Zorrilla, nava va opera între Buenos Aires și Uruguay, semnalând o nouă eră a energiei curate, transportând până la 2.100 de pasageri și 225 de vehicule peste râul Plata.
Construită pentru operatorul de feriboturi sud-american Buquebus, Hull 096 este cea mai importantă navă construită vreodată de Incat și reprezintă un salt uriaș înainte în domeniul transportului maritim sustenabil.
„Aceasta este o zi istorică – nu doar pentru Incat, ci și pentru viitorul transportului maritim”, a declarat președintele Incat, Robert Clifford. „Construim nave de top aici, în Tasmania, de mai bine de patru decenii, iar Hull 096 este cel mai ambițios, mai complex și mai important proiect pe care l-am realizat vreodată. Această navă schimbă regulile jocului.”
Premierul Tasmaniei, Jeremy Rockliff, l-a felicitat pe Clifford și echipa de la Incat pentru măiestria și inovația extraordinare cu care a fost construită cea mai mare navă electrică cu baterii din lume.
250 de tone de baterii
Nava este echipată cu peste 250 de tone de baterii și un sistem de stocare a energiei (ESS) cu o capacitate instalată de peste 40 de megawați-oră. ESS, care este de patru ori mai mare decât orice instalație maritimă anterioară din lume, este conectat la opt motoare cu jeturi de apă acționate electric și este furnizat de partenerul tehnologic de top Wärtsilä. Această combinație de tehnologii stabilește un nou standard global pentru industria navală.
„Suntem mândri că am colaborat cu Incat și Buquebus la lansarea celei mai mari nave electrice cu baterii din lume”, spune Roger Holm, președintele Wärtsilä Marine și vicepreședinte executiv la Wärtsilä Corporation. „Feriboturile joacă un rol vital în satisfacerea cererii tot mai mari de opțiuni de transport sustenabile din punct de vedere ecologic, electrificarea navelor fiind o soluție cheie pentru a permite sectorului să facă tranziția către emisii nete zero.”
Lucrările vor continua acum pentru finalizarea interiorului navei, care include o punte comercială duty-free de 2.300 de metri pătrați – cel mai mare spațiu comercial de pe orice feribot din lume. Amenajarea finală, instalarea bateriilor și integrarea sistemului energetic vor avea loc înainte de testele pe mare care vor avea loc la sfârșitul acestui an pe râul Derwent.
Cu o lungime de 130 de metri, Hull 096 nu este doar cea mai mare navă electrică din lume, ci și cel mai mare vehicul electric de acest fel construit vreodată – și unul dintre cele mai importante articole de export individuale din istoria producției australiene.
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent
Articol preluat de pe: Tech Ziare.com