Furnizorii de energie trebuie să-și informeze clienții până cel târziu la data de 10 iunie despre faptul că, de la 1 iulie, expiră perioada de plafonare a facturilor la electricitate. De asemenea, consumatorii trebuie informați care va fi noul preț, dar și faptul că își pot schimba gratuit furnizorul dacă nu sunt mulțumiți.
Comitetul de Reglementare al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a adoptat Ordinul nr. 17/2025 pentru stabilirea unor măsuri de informare a clienților finali de energie electrică. Măsurile adoptate urmăresc creșterea gradului de informare a consumatorilor, în vederea unei tranziții clare și echitabile la încheierea, începând cu data de 1 iulie 2025, a schemei de sprijin instituită prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 6/2025.
Astfel, furnizorii de energie electrică vor avea obligația de a transmite, până cel târziu la data de 10 iunie 2025, o informare scrisă, adresată fiecărui client din portofoliu propriu, cu privire la:
- încetarea schemei de sprijin pentru energie electrică începând cu 1 iulie 2025;
- revenirea la prețul contractual stabilit între părți, fie cel agreat la semnarea contractului, fie cel comunicat cu ocazia actualizării condițiilor economice;
- modul de stabilire a prețului pentru clienții aflați în regim de furnizare de ultimă instanță, dacă este cazul;
- posibilitatea schimbării furnizorului, proces care este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic;
- modalitățile de încheiere a unui contract de furnizare în regim concurențial și accesul la aplicația „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice”, de pe site-ul ANRE.
Furnizorii trebuie să-și informeze clienții că-și pot schimba furnizorul sau pot semna un nou contract
Pentru clienții care nu vor înregistra modificări de preț contractual de la 1 iulie 2025, furnizorii au obligația de a comunica explicit prețul actual aplicabil, pentru a permite o informare corectă și decizii fundamentate privind schimbarea furnizorului sau negocierea unui nou contract.
Informarea se va transmite anexată facturii sau prin modalitatea agreată contractual astfel încât fiecare client final să primească în timp util toate datele esențiale.
ANRE a desfășurat un proces transparent de consultare publică asupra proiectului de ordin, în perioada 1–14 aprilie 2025, implicând activ operatorii economici din domeniu și organizațiile reprezentative ale consumatorilor. Propunerile primite au fost analizate și integrate, acolo unde s-a considerat justificat din punct de vedere tehnic și legal, se arată într-un comunicat al ANRE.
Sursa foto: Dreamstime
Articol preluat de pe: Hotnews Economie