Miercuri, 14 Mai 2025, ora 13:07
170 citiri
Un bărbat din municipiul Botoşani a sunat la 112 și a reclamat că i-au dispărut din contul bancar 1.000.000 de lei.
Reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani au anunțat că a fost deschis un dosar pentru înşelăciune, acces ilegal la un sistem informatic şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos.
“Victima a fost contactată telefonic de un bărbat care s-a recomandat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania şi care a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacţii către platforme online. I s-a spus că de pe cardul său ar fi fost efectuate plăţi neautorizate în valoare de 5.000 de lei, către o ţară străină. Bărbatul a verificat contul şi a constatat că nu lipseau bani”, au precizat poliţiştii din Botoşani.
Polițiștii spun că, a doua zi, bărbatul a sunat de pe un număr ce părea că aparţine Băncii Transilvania, cel mai probabil creat prin metoda “spoofing”. Un presupus angajat i-a spus că datele sale bancare ar fi fost compromise de un angajat al băncii şi că este necesară aplicarea unor “măsuri de securitate“. Victima a fost convinsă să instaleze pe telefon mai multe aplicaţii de tip remote-control, care i-au permis infractorului accesul la telefon şi autorizarea unei plăţi în valoare de 1.000.000 de lei către un cont Revolut.
Adevărații reprezentanți ai băncii l-au sunat exact în momentul tranzactiei, însă autorul infracțiunii, care încă era la telefon cu victima, i-a spus să nu răspundă susţinând că este vorba despre un robot automat.
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent
Articol preluat de pe: Actualitate Ziare.com