Sphera Franchise Group raporteaza un profit net de 7,8 milioane lei in T1 2025

EkoNews

Sphera Franchise Group a înregistrat vânzări consolidate de 362,6 mil. lei în primul trimestru al anului, uşor sub nivelul celor din perioada similară din 2024 (-0,9%), conform unui comunicat emis redacţiei. Ajustarea vine după doi ani de creştere accelerată, într-un context de incertitudine ridicată pe piaţa locală ce a accentuat comportamentul prudent de consum. În Moldova şi in Italia au fost înregistrate evoluţii pozitive.

“Traversăm o perioadă în care consumul încetineşte, iar incertitudinile legate de fiscalitate, inflaţie şi politicile economice se accentuează. Grupul Sphera rămâne, totuşi, solid şi bine poziţionat, datorită portofoliului nostru diversificat şi specificului produselor. În pofida incertitudinilor actuale, strategia noastră este clară, de dezvoltare, având o viziune pe termen lung şi mizând pe experienţa echipei care a demonstrat în trecut că poate gestiona cu succes perioade dificile. Însă, noi şi întreg mediul de afaceri avem nevoie de un climat predictibil şi măsuri chibzuite, luate după analizarea impactului, pentru a putea crea în continuare valoare, locuri de muncă şi pentru a contribui la dezvoltarea economică pe termen lung”, a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Cheltuielile au ajuns în primul trimestru al anului la 352,1 mil. lei, cu 4% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2024. Categoria de cheltuieli cu cea mai mare creştere, de 12,4%, a fost cea cu angajaţii, în principal pe fondul majorării salariului minim începând cu iulie 2024 şi ianuarie 2025. În condiţiile evoluţiei stabile a vânzărilor, majorarea cheltuielilor a determinat o contracţie la nivel de profitabilitate, cu aproximativ o treime, la nivelul profitului operaţional al restaurantelor şi EBITDA. Profitul net s-a situat la 7,8 mil. lei, cu 63,6% mai mic decât în primul trimestru din 2024.

În ceea ce priveşte brandurile, KFC România a generat vânzări de 259,8 mil. lei în T1, cu 3,4% sub nivelul din T1 2024, pe fondul unor factori externi, dar şi prin raportarea la un trimestru de referinţă excepţional pentru Grup, având în vedere performanţele foarte bune din primele trei luni ale anului trecut. Cu acoperirea sa naţională, KFC România a fost în special afectat de prudenţa consumatorilor în gestionarea cheltuielilor, pe fondul sporirii incertitudinii locale şi geopolitice, la care s-a adăugat vremea nefavorabilă neaşteptată, care a ţinut clienţii în case şi a afectat zonele şi timpii de livrare.

Pizza Hut a contribuit cu 27,2 mil. lei la vânzările totale din trimestrul întâi, mai puţin cu doar 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Totuşi, optimizarea reţelei, demarată la sfârşitul anului 2023, continuă să dea rezultate: compania a înregistrat un profit operaţional al restaurantelor de 0,5 mil. lei, faţă de pierdere în T1 2024.

Taco Bell a avut vânzări de 24,1 mil. lei, un plus de 15,6%, şi şi-a dublat profitul faţă de primul trimestru din 2024. Brandul este încă o dovadă că diversificarea este esenţială – clienţii săi sunt în principal tineri, mai puţin sensibili la incertitudinea locală. În plus, este prezent doar în oraşe mari, în condiţiile în care consumatorii din localităţile mai mici sunt cei care reacţionează mai rapid la orice semnal de posibilă scădere a veniturilor şi devin mai prudenţi.

Şi pieţele externe au continuat să crească. KFC Italia a contribuit cu vânzări de 44,7 mil. lei, mai mari cu 3,3%, reconfirmând stabilitatea unei pieţe mature. Potenţialul KFC Moldova se menţine, înregistrând din nou o creştere de două cifre, de 23,2%, la nivelul vânzărilor, până la 6,8 mil. lei.

“Aceste rezultate vin într-un context atipic, cu multipli factori perturbatori. Operăm în aceste condiţii concentrându-ne pe consolidarea businessului existent şi investiţii atente în zone cu potenţial. Fundamentele businessului rămân solide: avem branduri puternice, echipe care au demonstrat în perioade grele şi clienţi loiali. Ne uităm înainte cu încredere şi rămânem fermi în obiectivul nostru de a genera valoare sustenabilă pentru acţionari şi parteneri. Ştim că piaţa nu este liniară şi tocmai de aceea avem o strategie sănătoasă, disciplină financiară şi o viziune pe termen lung”, a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

În primul trimestru din 2025, comenzile cu livrare au continuat să crească ajungând la 20% din totalul vânzărilor Grupului. În valoare absolută, vânzările prin livrare au ajuns la 73,5 mil. lei, mai mari cu 5,5% faţă perioada similară a anului trecut.

În T1 2025, Sphera a deschis o nouă unitate KFC drive-thru în Galaţi, marcând o premieră pentru reţeaua sa – primul restaurant echipat cu panouri solare. În luna aprilie, a mai adăugat un KFC, în Mall Moldova, ajungând astfel la 175 de restaurante.

Articol preluat de pe: Economie: Bursa Piata Capital

EkoNews