„Elio”, debut catastrofal la box office. „How to Train Your Dragon” rămâne pe locul 1: a trecut de 350 de milioane de dolari global

Articol publicat 23 iunie 2025

Remake-ul Universal „How to Train Your Dragon” a rămas pe primul loc în box-office-ul din America de Nord, în ciuda a două debuturi, aventura intergalactică Disney şi Pixar “Elio” şi thrillerul cu zombie Sony “28 Years Later”.

“Elio” s-a clasat pe locul al treilea, cu 21 de milioane de dolari din 3.750 de săli de cinema, fiind cel mai slab început din istoria modernă pentru Pixar, arată Variety. La începutul weekendului, povestea din altă lume despre un băieţel care intră în contact cu extratereştrii după ce a fost confundat cu ambasadorul intergalactic al Pământului îşi propunea să obţină între 25 şi 30 de milioane de dolari. Filmul, a cărui producţie a costat 150 de milioane de dolari, a strâns doar 14 milioane de dolari în străinătate pentru un total global catastrofal de 35 de milioane de dolari, informează News.ro.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Anterior, Pixar a înregistrat un record negativ în 2023 cu “Elemental”, un film care a avut un buget de 29,6 milioane de dolari la nivel naţional şi 44,5 milioane de dolari la nivel global. Cu toate acestea, filmul a fost apreciat de public şi a reuşit să reziste la box office, încheindu-şi cariera pe marele ecran cu 155 de milioane de dolari pe piaţa internă şi 496 de milioane de dolari la nivel global. A fost o cifră respectabilă având în vedere rezultatul teribil din weekendul de debut, dar nici pe departe nu se apropie de producţiile anterioare ale Pixar, imperiul din spatele “Toy Story”, “The Incredibles” şi “Finding Nemo”. Studioul speră ca “Elio” să urmeze o traiectorie similară, deoarece povestea animată a primit nota „A” în sondajele de opinie CinemaScore.

Cealaltă nouă lansare din acest weekend, “28 Years Later”, a debutat pe locul al doilea, cu 30 de milioane de dolari din 3.444 de săli, în linie cu aşteptările. Filmul a obţinut încă 30 de milioane de dolari în străinătate, ajungând astfel la 60 de milioane de dolari în întreaga lume. Aceste vânzări de bilete marchează cel mai mare debut din serie, care a început cu “28 Days Later” din 2002 (debut de 10 milioane de dolari) şi a continuat cu “28 Weeks Later” din 2007 (9,8 milioane de dolari). În weekendul de debut, publicul a acordat filmului o notă slabă de „B” în sondajele CinemaScore. “28 Years Later” a costat 60 de milioane de dolari.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Fără ca “Elio” sau “28 Years Later” să reprezinte o ameninţare prea mare, “How to Train Your Dragon” a reuşit să îşi păstreze coroana box office-ului cu 37 de milioane de dolari în al doilea său cadru, o scădere de 56% faţă de debutul său de 83 de milioane de dolari. Până în prezent, remake-ul live-action a generat 160,4 milioane de dolari în America de Nord şi 358 de milioane de dolari în întreaga lume.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Filmul Disney “Lilo & Stitch” a strâns 9,5 milioane de dolari, clasându-se pe patru în top, în timp ce filmul Paramount “Mission: Impossible – The Final Reckoning” a adăugat 6,55 milioane de dolari în al cincilea weekend de la lansare.

“Lilo & Stitch” a generat încasări de 386 de milioane de dolari pe piaţa internă şi un blockbuster de 910 milioane de dolari la nivel mondial, cu un buget de 100 de milioane de dolari. “The Final Reckoning”, al optulea episod din franciza de acţiune a lui Tom Cruise, a avut încasări de 178 de milioane de dolari în America de Nord şi 540 de milioane de dolari în întreaga lume.

Articol preluat de pe: Film now

EkoNews