Românii pot să migreze oricând de la un furnizor de energie la altul, gratuit, chiar dacă nu s-a terminat perioada contractuală. Trebuie doar să completăm cererea de transfer, fie pe platforma ANRE, fie pe site-urile furnizorilor de energie electrică unde vrem să ne portăm, iar noul furnizor se ocupă să ne preia de la vechea companie.
Portarea se face în 24 de ore dacă folosim platforma pusă la dispoziție de ANRE, unde găsim și un video care ne arată cum să procedăm.
Dacă în contractul pe care l-am semnat cu furnizorul avem și alte servicii incluse, de exemplu rate sau service pentru aparatul de aer condiționat, în acest caz trebuie să vedem dacă nu avem anumite condiții pentru renunțarea la contract înainte de termen. ANRE reglementează doar furnizarea de energie electrică, nu și aceste servicii complementare, prin urmare contractele de acest fel pot conține penalități pentru denunțarea unilaterală înainte de termen.
Ghid pentru schimbarea furnizorului de electricitate, pas cu pas
Pentru ca un client final să-şi schimbe furnizorul de energie electrică, acesta trebuie inițial să-şi creeze un cont de client final în platforma POSF.
Apoi, în contul de client final se asociază locurile de consum. După ce au fost asociate locurile de consum, în tab-ul „contracte” se vor încărca din baza de date a POSF toate informațiile privind contractele pe care clientul final le are încheiate cu furnizorii de energie electrică.
Pentru schimbarea furnizorului, clientul final identifică în contul său contractul pe care dorește să îl denunțe unilateral și selectează butonul „schimbă furnizor”. La accesarea butonului, clientul final va fi direcționat către Comparatorul de oferte-tip.
Enumerăm mai jos pașii pe care trebuie să îi parcurgă un consumator pentru a-şi schimba furnizorul de energie electrică:
- Pasul 1: Accesarea Comparatorului de Oferte:
- Pasul 2: Selectarea tipului de client
- Pasul 3: Alegerea tipului de ofertă (concurențială, serviciu universal)
- Pasul 4: Introducerea consumului estimat
- Pasul 5: Selectarea nivelului de tensiune
- Pasul 6: Alegerea tipului de preţ (preț nediferenţiat, preț diferențiat pe zone orare)
- Pasul 7: Stabilirea datei de aplicare a ofertei
- Pasul 8: Selectarea judeţului
- Pasul 9: Introducerea valorii facturii curente (opțional)
- Pasul 10: Selectarea ofertelor care includ sau nu componentă fixă (o valoare stabilită în lei/zi sau lei/lună)
- Pasul 11: Alegerea tipului de preț (preț fix, preț variabil)
- Pasul 12: Criterii suplimentare de selecție (mod transmitere factură, frecvență citire contor, energie din surse regenerabile, frecvență emitere factură, perioada contract) (optional)
- Pasul 13: Compararea ofertelor
- Pasul 14: Consultarea ofertei pe site-ul furnizorului
- Pasul 15: Încheierea contractului
Documentele cerute de majoritatea furnizorilor, când completăm solicitarea de încheiere a unui contract nou:
- Cartea de identitate
- Ultima factură la energia electrică
Peste 1,3 milioane de consumatori și-au schimbat anul trecut furnizorul de electricitate și gaze, potrivit datelor transmise de Autoritatea Națională de Reglementare în Energie pentru HotNews.ro.
Articol preluat de pe: Hotnews Economie