EkoNews
Maspex Romania a preluat controlul producătorului de vinuri din Republica Moldova, Purcari Wineries, în urma ofertei publice încheiate ieri, după cum reiese din datele disponibile pe platformele brokerilor.
Operaţiunea de piaţă a cumulat ordine de vânzare a 28,78 milioane de acţiuni WINE, echivalentul a circa 72,4% din cele 39,8 milioane de titluri vizate, ce reprezentau 98,4% din capitalul social al emitentului. Preţul acţiunilor în ofertă a fost de 21 lei pe unitate, ceea ce înseamnă că valoarea operaţiunii se ridică la peste 604 milioane lei.
În urma ofertei, Maspex Romania a ajuns la o deţinere de circa 73% din Purcari Wineries.
Operaţiunea de piaţă, ce a fost intermediată de BRD-Groupe Societe Generale, a inclus vânzări ale Amboselt Universal şi Victor Bostan, fondatorul Purcari, în baza unor înţelegeri comerciale încheiate între părţi. Conform informaţiilor disponibile înaintea demarării operaţiunii de piaţă, după ofertă, Victor Bostan rămâne acţionar indirect al Purcari prin intermediul Amboselt, cu participaţie de circa 15% din capitalul emitentului până la sfârşitul anului 2027. “Participaţia de 15% a Amboselt în capitalul social al emitentului este supusă: (a) unui acord de blocare (engl. “lock- up agreement”) şi (b) unei opţiuni de vânzare/cumpărare (engl. “put/call option”) care poate fi exercitată în primele şase luni ale anului 2028 pentru un preţ de exercitare pre-agreat care va fi egal cu preţul ofertei publice de preluare voluntară plus o dobândă de 12% pe an compusă anual”, se menţionează într-un raport de la BVB.
Maspex nu intenţionează să retragă acţiunile Purcari de la tranzacţionare la Bursa de Valori Bucureşti, după cum se arată în raportările de la BVB.
Maspex Romania este parte a Grupului Maspex Polonia, cea mai mare companie privată din industria alimentară şi a băuturilor din Polonia, fiind totodată una dintre cele mai mari companii din Europa de Est. Maspex este prezentă pe piaţă de peste 35 de ani, operând în 18 fabrici în Polonia şi în ţările învecinate, produsele sale fiind vândute în peste 80 de ţări din întreaga lume, Printre brandurile se numără Nestea, Tymbark sau Bucovina. În 2024, veniturile din vânzări ale Grupului au fost de peste 3,7 miliarde euro.
Articol preluat de pe: Economie: Bursa Piata Capital