Producătorul de mașini electrice Tesla și CEO-ul său Elon Musk au fost dați în judecată de acționari care îi acuză de fraudă cu valori mobiliare pe motiv că ar fi ascuns riscurile semnificative asociate vehiculelor autonome ale companiei, inclusiv robotaxiurile, relatează Reuters.
Plângerea colectivă a fost depusă luni seară la un tribunal federal din Austin, Texas, după ce primul test public al robotaxiurilor Tesla, desfășurat la sfârșitul lunii iunie, a arătat că acestea circulau cu viteză excesivă, frânau brusc, urcau pe bordură, intrau pe benzi greșite și lăsau pasagerii în mijlocul drumurilor cu mai multe benzi.
Prețul acțiunilor Tesla a scăzut cu 6,1% în decurs de două zile de tranzacționare după începerea testului. Acționarii au acuzat producătorul de vehicule electrice că a supraestimat eficiența tehnologiei sale de conducere autonomă, umflând astfel perspectivele de venituri și prețul acțiunilor companiei.
Procesul solicită despăgubiri nespecificate pentru acționarii care au deținut acțiuni între 19 aprilie 2023 și 22 iunie 2025.
Tesla a lansat în iunie serviciul său de robotaxiuri, taximetre autonome fără șofer, în Austin – capitala statului Texas unde Musk a relocat sediul companiei în 2021.
Miliardarul vede robotaxiurile ca unul dintre proiectele de viitor ale Tesla
Musk a prezis încă din 2019 că un milion de taxiuri Tesla autonome vor circula pe străzile Americii în anul următor.
În realitate, serviciul a debutat abia acum, cu aproximativ zece modele Tesla Model Y rebranduite, conform relatărilor din presa americană.
Tesla a restricționat funcționarea la o zonă delimitată prin geolocație din Austin, oraș din statul american Texas, și, deocamdată, operează doar pe timp de zi. Nu există încă niciun semn al conceptului Robovan, pe care Musk l-a prezentat la un eveniment anul trecut.
Tesla a invitat un grup restrâns de influenceri, susținători pasionați ai afacerii auto a lui Elon Musk, să testeze serviciul lansat în Austin.
Deși recenziile rezultate au fost aproape universal pozitive, videoclipurile filmate în taxi arată că un pasager – descris ca fiind un „monitor de siguranță” – s-a aflat în mașini pentru a oferi suport tehnic și, probabil, pentru a apăsa un buton de oprire de urgență.
Articol preluat de pe: Hotnews Economie