, Ministerul Transporturilor a modificat indicatorii pentru modernizarea liniei de cale ferată Craiova – Caransebeș, ceea ce a dus la o valoare de peste 7 miliarde lei mai mare decât cea care a lansat anterior ofertele anulate din cauza lipsei ofertanților, scrie Club Railway. Trenurile călătoresc cu o viteză medie de 50 km/h pe această distanță.
TrenPhoto: Vlad Barza / HotNews. ro
Costurile totale estimate sunt de peste 20 de miliarde de lei.
Între cele două orașe din autobuzul de 100 de șine există aproape 230 km, dar restricțiile de viteză și linia precară fac călătoria mai lungă de 4 ore și jumătate. Nouă trenuri de pasageri călătoresc pe zi, cele mai lente făcând 4 ore şi 43 de minute.
Linia este în stare proastă și majoritatea structurilor sunt aproape de limita de viață tehnică.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost plasat, în consultare publică, proiectul de decizie a Guvernului privind actualizarea indicatorilor tehnici – economici ai obiectivului de investiții “Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a coridorului Orient/Est – Mediterana,” activitate de utilitate publică de interes național. “
Studiul de fezabilitate realizat de Asociaţia Italfer – Italrom – IMPCF analizează traseul căilor ferate existente începând de la staţia Craiova la km 248 + 760 şi se termină înainte de intrarea în staţia Caransebeş la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei de cale ferată din acest studiu este de 226 km, fiind o linie electrificată de-a lungul distanței, o linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și o simplă linie electrificată Strehaia – Caransebeș (174 km).
Având în vedere valoarea lucrărilor, lungimea traseului şi complexitatea lucrărilor, soluţia împărţirii proiectării şi execuţiei în şase loturi, între 32 şi 47 km.
La 6 noiembrie 2023, asociația Italfer – Italrom – ISPPF a prezentat declarația generală actualizată privind obiectivul investițiilor totale și cele șase loturi.
Soluţiile tehnice s-au schimbat faţă de soluţiile stabilite în faza de studiu de fezabilitate, cu adaptări minore făcute pentru mai multe aspecte ale proiectului.
Au avut loc o serie de modificări de preț. În prima variantă, valoarea fără TVA a fost de 10.506.354.835, 57 lei, în timp ce valoarea cu TVA a fost 12.494.571.116, 29 lei.
Valoarea actualizată fără TVA este de 16.900.515.932, 00 lei şi cu TVA de 20.102.855.687.00 lei, adică aproximativ patru miliarde de euro. Lucrările de construcţii sunt în prezent evaluate la 16.981.688,420.17 lei (3.4 miliarde euro).
Articol preluat de pe: Hotnews Economie