Când va fi gata Autostrada de Centură a Bucureștiului. Șoferii vor putea evita Capitala, cu viteza de 130 km/h FOTO

Autostrada

 

Lot al Centurii Bucureștiului FOTO Captură video CNAIR

Autostrada de Centură a Bucureștiului (A0) este unul dintre proiectele cruciale ale României pentru infrastructura rutieră. Cu ajutorul drumului pe care se va putea circula cu mare viteză, șoferii vor putea evita traficul aglomerat din oraș, dar și pe cel de pe Șoseaua de Centură (DNCB).

Autostrada de Centură București este împărțită în două mari sectoare, astfel:

Sectorul sudic, în lungime de 51,19 km, este format din trei loturi:

  • Lotul 1 Glina – Vidra (16,93 km);
  • Lotul 2 Vidra – Bragadiru (16,30 km);
  • Lotul 3 Bragadiru – Joița (17,965 km).

Sectorul nordic, în lungime de 49,57 km, este format din patru loturi, după cum urmează:

  • Lotul 1 Joița – Corbeanca (17,5 km);
  • Lotul 2 Corbeanca – Afumați (19 km);
  • Lotul 3 Afumați – Pantelimon (8,60 km);
  • Lotul 4 Pantelimon – Glina (4,47 km).

Pe toate cele șapte loturi ale A0 sunt contracte semnate care se află în diverse stadii de proiectare și execuție. Conform termenelor contractuale, „la finalul anului 2027 ar trebui să putem circula în regim de autostradă pe toți cei 100,7 km ai Autostrăzii de Centură București, A0”, informează CNAIR, pentru Ziare.com.

Situația detaliată a lucrărilor de pe Autostrada de Centură a Bucureștiului (A0)

CNAIR a prezentat, de asemenea, situația detaliată pentru fiecare lot al Autostrăzii A0. Companii din Turcia, Italia, Grecia și România (Dorinel Umbrărescu) au contractat lucrări pe A0:

După încheierea lucrărilor pe încă un segment al lotului 1 (Glina-Vidra) al sectorului de Sud al Autostrăzii de Centură a Capitalei se va putea circula și pe cei 6 km din cei 16,3 km ai lotului 2 (Vidra-Bragadiru), finalizați la sfârșitul anului trecut.

De la jumătatea lunii aprilie se circulă (între DN6 și DN4) pe aproximativ jumătate (23,3 km) din cei 51,2 de km ai semi-inelului sudic al A0.

Constructorul turc este bine mobilizat în șantier și, dacă menține ritmul actual de lucru, în această vară va finaliza întregul lot 1 al A0 Sud (16,3 km), care va asigura astfel conexiunea cu A2 (Autostrada Soarelui). Asta înseamnă că se va putea circula în regim de autostradă, până la Constanța, de la intersecțiile A0 Sud cu DN 6, DN5 și DN4.

Lucrările de pe lotul 3 al A0 Sud, Bragadiru – Joița, în lungime de 17,965 km, au ajuns la un stadiu fizic de 62%.

Programul de execuție înaintat de către constructorul grec indică dată de finalizare sfârșitul acestui an, astfel încât legătura rutieră între A1, Pitești – București și A2, București – Constanța să se facă în regim de autostradă.

Pe A0 Nord se circulă deja pe 10 km din lotul 2 (Corbeanca – Afumați), de la nodul rutier DN1 până la nodul rutier cu A3, București – Ploiești

Lotul 1 din A0 Nord, Joița – Corbeanca (17,5 km), este în etapa de proiectare.

Toți cei 19 km ai lotului 2 Nord dintre Corbeanca și Afumați au fost recepționați la sfârșitul anului trecut, dar au fost deschiși circulației în luna noiembrie 2023, 10 km de la nodul rutier DN1 până la nodul rutier cu A3, București – Ploiești.

Pe lotul 3, Afumați – Pantelimon, antreprenorul a început lucrările pentru construcția celor 2,3 km din lotul 3 al A0 Nord, astfel încât să putem deschide circulația și pe cei aproximativ 9 km din lotul 2 finalizați în 2023. Practic, construcția acestor 2,3 km va face posibilă descărcarea de pe autostradă în DN2 până la finalizarea construcției celor 8,6 km dintre Afumați și Pantelimon. Descărcarea traficului în DN2 se va realiza printr-un sens giratoriu elipsă, cu asigurarea tuturor relațiilor. Termenul pentru finalizarea acestor lucrări este sfârșitul anului 2024.

Pentru lotul 4, Pantelimon – Glina (4,47 km), Agenția Națională pentru Protecția Mediului #ANPM a emis în data de 14 martie Acordul de Mediu care cuprinde și restul lucrărilor afectate acum de ariile protejate, precum pasajul peste autostradă DJ301 și podul peste Lacul Cernica.

Autorizația de Construire – Etapa I pentru execuția lucrărilor, care cuprinde autorizarea lucrărilor în zonele neafectate de modificările Acordului de Mediu, prin apariția ariilor protejate Lacul și Pădurea Cernica, a fost emisă anul trecut, conform căreia antreprenorul, Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, va construi:

– Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), care are o lungime de 504 m

– Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare la km 49+157 (o primă parte din pod: Culeea C1, Pilele P1 și P2), care are o lungime de 1274 m.

Vezi AICI care este stadiul Autostrăzii Moldovei (A7).

Vezi AICI câți kilometri de autostradă vor fi gata în 2024.

 

Articol preluat de pe: Actualitate Ziare.com

EkoNews