Cum a ajuns „Zâmbetul lui Iliescu” porecla mașinii Dacia 1310. Totul a pornit de la supărarea muncitorilor de la Mioveni

Miercuri, 06 August 2025, ora 12:05

608 citiri

Dacia 1310 a purtat porecla “Zâmbetul lui Iliescu” FOTO Olx

Ultimul model de Dacia 1310 a primit porecla în popor de „Zâmbetul lui Iliescu“, din cauza farurilor şi măştii ce aminteau de expresia de pe faţa preşedintelui României din acea vreme, Ion Iliescu.

Porecla ar fi fost pusă chiar de către muncitorii de la Mioveni, care în anul 2000, au protestat din cauza salariilor mici şi l-au aşteptat la discuţii pe fostul preşedinte. Acesta nu a ajuns şi, atunci, câţiva angajaţi ai uzinei au spus că maşinile pe care le fabrică zâmbesc ca Iliescu, iar ei nu au ce să mănânce, arată Adevărul.ro.

Dacia 1310 este unul dintre cele mai longevive autoturisme produse în România. Maşina a fost fabricată între anii 1979 şi 2004, fiind lansată ca succesor al modelului Dacia 1300. Împreună cu aceasta, a fost produsă în număr de 2.278.691 de unităţi, ultima berlină fiind fabricată la data de 21 iulie 2004, iar ultima camionetă Dacia pick-up în decembrie 2006. În acelaşi an a fost lansat succesorul ei, modelul Dacia Logan.

A fost produsă, la fel ca şi Dacia 1300, în două variante de caroserie, berlină şi break, fiind derivată de asemenea în versiuni cu hayon (Dacia 1320 şi Dacia 1325 Liberta, produse între 1988 şi 1996), camionetă (gama Dacia Pick-Up, produsă între 1975 şi 2006), respectiv coupé (versiunea Sport, produsă între 1981 şi 1992). Noua Dacia 1310, varianta de după 1999, dispunea de faruri ce aveau la exterior o nouă formă, care păstra reflectorul dreptunghiular de la modelul CN2-CN3, dar care era acoperit de capotă şi de noua mască. De asemenea, mânerele exterioare ale uşilor au fost înlocuite cu cele de la Dacia NOVA.

În anul 2001-2002 a fost lansată o serie specială, „dedicaţie”. Aceasta avea două nuanţe de gri ca scheme de vopsire. S-a schimbat în anul 2002 stilul etichetelor exterioare şi insigna (stilul de scriere). În anul 2001 apare Dacia pick-up cu motor de 1900 cm³, 63 CP, de la Renault. În anul 2004, producţia versiunilor Berlina şi Break încetează, în luna septembrie.

Ți-a plăcut articolul?

Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent

Ion Iliescu a murit

Democrația originală și moștenirea ei
10:23 – Democrația originală și moștenirea ei

A murit Ion Iliescu. A fost primul președinte de după comunism, într-un fel o prelungire a comunismului, printr-o „democrație originală” (pentru cei care n-au prins acele timpuri, este o…

Articol preluat de pe: Actualitate Ziare.com

EkoNews