Parisul se transformă: Locuitorii votează pentru mai multe străzi pietonale

Parisul se transformă: Locuitorii votează pentru mai multe străzi pietonale
image

Articol actualizat pe 23 March 2025

Într-un gest îndrăzneț de schimbare urbană, locuitorii din Paris sunt chemați să voteze într-un referendum pentru transformarea a încă 500 de străzi în zone pietonale și ecologizate. Acest demers face parte din eforturile primăriei de stânga de a reduce traficul auto și de a îmbunătăți calitatea aerului din capitala Franței.

Un trend urban în creștere

Acesta nu este primul referendum de acest fel desfășurat la Paris, fiind al treilea din ultimii ani. În urma unui vot din 2023, scuterele electrice au fost interzise, iar anul trecut tarifele de parcare pentru SUV-uri au fost triplate. Viceprimarul Patrick Bloche a subliniat importanța transformării spațiului public pentru a crea o atmosferă prietenoasă pentru pietoni și bicicliști.

Datele oficiale arată că traficul din Paris s-a redus semnificativ în ultimii 25 de ani, de când socialiștii au preluat puterea. Primarul Anne-Hidalgo, în funcție din 2014, a fost un susținător ferm al transformării orașului. Începând din 2020, au fost amenajați 84 de kilometri de piste pentru biciclete, iar utilizarea acestora a crescut cu 71% între perioada post-pandemie și 2023.

Impactul referendumului

Referendumul de duminică ar putea elimina 10.000 de locuri de parcare suplimentare în Paris, alăturându-se celor 10.000 eliminate în 2020. Cei doi milioane de locuitori ai capitalei vor putea decide care străzi vor deveni zone pietonale. Cu toate acestea, Parisul se află în urmă față de alte capitale europene în ceea ce privește infrastructura verde, reprezentând doar 26% din suprafața orașului, comparativ cu media europeană de 41%.

Dezbateri și critici

Unii critici susțin că măsurile primăriei fac dificilă deplasarea pentru cei care locuiesc în suburbiile exterioare, unde transportul public este mai puțin dezvoltat. Proprietatea de mașini diferă semnificativ între centrul Parisului și suburbii, reflectând nevoile de transport diferite ale locuitorilor din aceste zone.

Transformarea urbană în acțiune

Dacă parizienii vor vota în favoarea propunerii, cele 500 de străzi vegetate ar aduce totalul zonelor pietonale la aproape 700, reprezentând puțin peste o zecime din străzile capitalei. Această schimbare ar contribui semnificativ la creșterea calității vieții în Paris.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

FAQ

  1. Cât de des au loc astfel de referendume în Paris?
    Referendumele urbane au loc periodic în Paris pentru a consulta locuitorii în privința schimbărilor majore în infrastructură urbană.
  2. Cum a evoluat utilizarea bicicletelor în Paris în ultimii ani?
    Începând din 2020, s-au amenajat 84 de kilometri de piste pentru biciclete, iar utilizarea acestora a crescut cu 71% între perioada post-pandemie și 2023.
  3. Care este procentul de infrastructură verde din Paris comparativ cu alte capitale europene?
    Parisul reprezintă doar 26% infrastructură verde, în timp ce media europeană este de 41%.
  4. Care este opoziția față de transformările propuse în Paris?
    Criticii susțin că măsurile primăriei fac dificilă deplasarea pentru locuitorii suburbani, cu acces limitat la transportul public.
  5. Ce impact ar avea transformarea a 500 de străzi în zone pietonale?
    Transformarea ar aduce totalul zonelor pietonale la aproape 700, reprezentând puțin peste o zecime din străzile capitalei și ar contribui semnificativ la îmbunătățirea calității vieții în Paris.

Te invităm să ne împărtășești părerea ta în comentarii și să distribui această știre pentru a informa și pe alții despre transformările urbane din Paris!

Articol preluat de pe: G4

EkoNews