Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata în primele 4 luni din acest an a scăzut cu 3,1%,a transmis joi INS, ca urmare a scăderii comerţului engros al produselor agricole brute şi al animalelor vii (-30,3%), comerţului cu alte produse- aici sunt incluse combustibili, produse pentru instalații sanitare etc- (-8,1%) și comerţului cu produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,0%).
Creşteri au înregistrat: comerţul cu echipamente informatice (+6,2%), comerţul cu ridicata nespecializat (+5,7%), comerţul cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (+5,4%), comerţul cu ridicata al altor maşini, echipamente şi furnituri (+4,2%) şi activităţile de intermediere (+3,5%).
Cea mai mare scădere a fost la comercianții de produse agricole brute şi al animalelor vii, grupă care include vânzările engros de cereale, semințe (aici operează 1.216 companii), flori (286 companii), piei și blănuri (în acest ultim caz pe piață operează un număr foarte mic de companii- circa 25) .
Comerțul cu ridicata este o coloană vertebrală critică, adesea nevăzută, a economiei, care joacă un rol esențial în lanțul de aprovizionare, acționând ca o punte între producători și comercianți cu amănuntul.
Vânzările angrosiștilor sunt un indicator economic foarte important, deoarece oferă semnale timpurii despre direcția economiei în general și a consumului (principalul motor al creșterii PIB-ului României) în particular. Acest lucru se datorează poziției sale intermediare între producători și comercianți cu amănuntul, precum și rolului său în gestionarea stocurilor și răspunsul la schimbările cererii
Angrosiștii cumpără bunuri în cantități mari de la producători și apoi împart aceste comenzi în cantități mai mici, ușor de gestionat pentru comercianții cu amănuntul. Acest proces este crucial deoarece producătorii nu sunt echipați pentru a gestiona numeroase comenzi mici cu amănuntul, iar comercianții cu amănuntul nu au nevoie de volumele masive produse de producători.
Angrosiștii se ocupă de logistica complexă a depozitării, transportului și livrării mărfurilor. Adesea au depozite vaste, rețele de distribuție stabilite și expertiză în gestionarea stocurilor, ceea ce asigură că produsele ajung la destinație eficient și la timp, eliberându-i pe producători să se concentreze pe producție, iar pe comercianții cu amănuntul să se concentreze pe vânzări și servicii pentru clienți.
Angrosiștii sunt într-o poziție unică pentru a colecta date despre piață, tendințe și preferințe ale consumatorilor datorită interacțiunilor lor directe cu numeroși comercianți cu amănuntul. Aceștia pot transmite aceste informații producătorilor, ajutându-i să își ajusteze strategiile de producție și marketing.
Articol preluat de pe: Hotnews Economie