Unul dintre cei doi fondatori originali ai Tesla nu este un fan al proiectului de suflet al lui Elon Musk, camioneta electrică Cybertruck, pe care o compară cu un „tomberon”, relatează Gizmodo.
Deși numele și imaginea sa au devenit aproape sinonime cu Tesla, Elon Musk nu a fost, de fapt, fondatorul companiei de mașini electrice. Acum cel mai bogat om din lume, Musk a devenit al patrulea CEO al companiei atunci când s-a alăturat echipei, în 2008, la 5 ani după ce ea a fost lansată de fondatorii originali Martin Eberhard și Marc Tarpenning.
Musk și acei directori fondatori au avut divergențele lor de-a lungul anilor. De fapt, tensiunile dintre Musk și Eberhard au dus în 2009 la un proces și soluționat în cele din urmă pe cale amiabilă. În urma acelei înțelegeri, Musk a primit dreptul de a se autointitula cofondator al companiei, alături de Eberhard, Tarpenning, JB Straubel și Ian Wright.
În cadrul unui amplu interviu acordat recent lui Kim Java, o creatoare de conținut pe YouTube ce acoperă subiecte legate de mașini electrice, Eberhard și-a exprimat nemulțumirea față de direcția în care se îndreaptă Tesla și a făcut o remarcă deloc măgulitoare cu privire la camioneta electrică promovată de Musk.
„Sunt de fapt dezamăgit că Tesla a anulat programul pentru mașinile de buget redus, pentru că asta e ceea ce are lumea nevoie – nu de o camionetă care arată ca un tomberon”, a declarat acesta, după cum a sesizat inițial site-ul Electrek.
La ce se referea fondatorul original al Tesla
Pe lângă insulta adresată camionetei Cybertruck, care se confruntă cu dificultăți, Eberhard pare să se fi referit la obiectivul declarat anterior de Tesla, de a lansa o linie de mașini electrice mai accesibile ca preț.
Majoritatea noilor vehicule ale companiei sunt scoase la vânzare în SUA cu un preț de aproximativ 40.000 de dolari, deși în trecut atât Musk, cât și Tesla. au anunțat un vehicul electric de 25.000 de dolari, care urma să fie „un model complet nou, proiectat și construit de la zero pe o platformă nouă”.
Musk descrisese acel proiect „ca pe un teren de testare pentru inovații revoluționare în producție, menite să reducă costurile vehiculelor electrice”, notează publicația.
Însă vara trecută, agenția Reuters a scris în exclusivitate că Musk ar fi „îngropat” proiectul mașinii electrice de 25.000 de dolari. Musk a negat ulterior informația și a acuzat agenția că „minte”.
Reuters a revenit și a susținut că Musk „a anulat într-adevăr vehiculul low-cost, numit de mulți investitori Model 2, și a redirecționat prioritățile Tesla către robotaxiuri autonome”.
Eberhard a admis că Musk a transformat complet Tesla
Nu toate comentariile recente ale lui Eberhard despre Musk au fost negative.
El l-a lăudat, de asemenea, pe miliardarul din domeniul tehnologiei pentru faptul că a „transformat Tesla într-una dintre cele mai valoroase companii din lume”.
„E bine. Mă bucur să văd că bebelușul meu a supraviețuit”, a subliniat el.
Eberhard a afirmat de asemenea că SpaceX, afacerea lui Musk din domeniul aerospațial, este „o companie remarcabil de bună”, dar a menționat că, în opinia lui, Musk nu „le oferă recunoașterea cuvenită celor care au făcut acest lucru posibil”.
Eberhard a spus că acest merit îi revine lui Gwynne Shotwell, președinta SpaceX, despre care a afirmat că „ține rachetele în aer.”
Articol preluat de pe: Hotnews Economie