Industriașii români din domeniul mobilei spun că nu pot absorbi potențiale noi poveri fiscale de care se vorbește în ultima vreme

Creșterea costurilor cu materiile prime, energia, transportul și forța de muncă a micșorat drastic marjele de profit ale firmelor din domeniul fabricării de mobilier, care se situau între 2 și 5%. Schimbările dese de politici fiscale au creat nesiguranță în planificarea financiară, iar o majorare a taxelor nu va putea fi absorbită fără a tăia din salarii, investiții sau chiar personal, spun industriașii români într-un mesaj transmis HotNews.ro.

Dacă se măresc taxele și impozitele, multe IMM-uri vor intra în insolvență, companiile mari își vor reloca producția în alte țări, iar industria românească de mobilă va suferi o pierdere ireversibilă de competitivitate, spun în replică fabricanții locali de mobilier. „Riscăm închiderea unor fabrici, pierderi de locuri de muncă și scăderea exporturilor, afectând inclusiv bugetul de stat pe termen mediu și lung”, se arată în mesajul lor.

„Companiile românești concurează direct cu producători din Polonia (care are un mediu fiscal mai stabil și politici economice coerente), din Vietnam și China (unde costurile de producție sunt mult mai mici și statul subvenționează consistent industria), Turcia (care susține agresiv exporturile). Producătorii români sunt afectați direct și indirect de subvențiile masive practicate de statele asiatice pentru susținerea producției și a exporturilor, dar și de măsurile protecționiste americane”, au mai spus oficialii Asociației Producătorilor de Mobilă din România – APMR.

APMR are 373 de companii membre, dintre care 232 sunt producători de mobilă și design. Cu o cifră anuală de 2,5 miliarde de euro, România este unul dintre cei mai mari exportatori de mobilă din Europa, având clienți în peste 120 de țări.

Industria mobilei din România suferă de o criză sistemică, iar pentru a se redresa este nevoie de investiții în educație profesională, încurajarea inovației, politici clare de susținere și de creștere a competitivității, acces la energie ieftină și de o strategie coerentă de promovare a brandului „Mobilă Românească” pe plan extern, mai spun producătorii.

Articol preluat de pe: Hotnews Economie

EkoNews