EkoNews
Primul trimestru s-a remarcat prin rezultate pozitive pentru ING Bank România, cu o creştere a veniturilor de 14,1%, la 1 mld. lei, faţă de 877 milioane lei în primul trimestru din 2024, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Profitul net a înregistrat o creştere de 7,8%, la 374 milioane de lei, iar activele totale au ajuns la 73,4 milioane de lei, o creştere de 2,8% faţă de aceeaşi muncă a anului trecut.
„În primul trimestru al anului, am reuşit să înregistrăm o performanţă bună, în ciuda contextului macroeconomic şi politic provocator. Am continuat ritmul susţinut de investiţii în dezvoltarea de produse şi servicii noi pentru achiziţii noştri. angajamentul de a le rămâne aproape.” – Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România.
ING Bank România are o constantă preocupare de a oferi produse de credit competitive şi transparente, care să le satisfacă nevoile, ceea ce a dus la creşterea de 15,9% a portofoliului, până la valoarea de 45,4 miliarde lei, comparativ cu primul trimestru din 2024. ING Home’Bank este un canal foarte important accesarea produselor de economisire: din totalul produselor deschise în aplicare, 64% sunt conturi de economii şi depozite la termen. De altfel, în primul trimestru din 2025, au fost accesate cu 9% mai multe produse în ING Home’Bank comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
Potrvit comunicatului, apetitul pentru produse digitale este la fel de mare şi pentru clienţii antreprenori (cu acţionariat unic), care pot acum să deschidă contul de companie fără drumuri la bancă, direct din ING Home’Bank. Astfel, pot iniţia procesul de oriunde şi oricând, fără a fi necesare documente, apeluri video sau fotografii, iar o parte din informaţii sunt precompletate prin interogare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.
Procesul de înrol digital vine în completarea serviciilor deja disponibile în platforma bancară online ING Business, adresarea persoanelor juridice, precum actualizarea datelor, accesarea unui credit cu rambursare în rate egale sau a unei linii de credit, deschiderea unui cont suplimentar, de economii în lei sau a depozitului unui termen în euro, dar şi adăugarea de noi utilizatori.
Conform sursei, Home’Bank de canalul principal prin care aveţi persoane fizice accesează servicii băncii. În primele trei luni din 2025, 91% din totalul vânzărilor de produse bancare a fost realizat prin ING Home’Bank, în creştere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2024. În 98% dintre clienţii noi ai ING Bank au deschis relaţia trimestrului de înrolare digital.
85% dintre aceste activităţi preferă aplicaţia de mobil, folosită în mod exclusiv de 9 din 10 utilizatori de Home’Bank. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2024, logările în Home’Bank au crescut cu 7%, iar aplicaţia este o parte importantă din zilnic a clienţilor, cu o medie de 29 de accesări pe lună pentru fiecare client, adică aproape în fiecare zi. Cele mai frecvente activităţi sunt verificarea soldului, verificarea raportului de tranzacţii şi plăţile. Plăţile digitale au şi ele o pondere importantă, cu 1 din 2 clienţi digitale înrolaţi în cel puţin una din soluţiile de plată mobile (Apple Pay, Gpay, Garmin Pay), iar 4 din 10 plăţi cu cardul sunt făcute cu ajutorul unui dispozitiv mobil (telefon sau ceas).
Conform comunicatului, 4 din 10 credite ipotecare acordate de ING Bank în primul trimestru au fost pentru imobile încadrate în clasa A din perspectiva consumului de energie. În plus, pe segmentul companiilor, banca a mobilizat aproximativ 76,25 milioane euro finanţări sustenabile în primul trimestru din 2025.
Sănătatea financiară rămâne o prioritate pentru ING Bank România, iar primul trimestru din 2025 sa remarcat prin rezultate pozitive raportate de Banometru.ro, programul de sănătate financiară desfăşurat de Asociaţia Educaţie pentru Viaţa Reală, în parteneriat cu ING Bank România.
În prima perioadă a anului, aproximativ 2000 de persoane au beneficiat de coaching financiar şi s-au înscris în noul „Maraton de planificare financiară”. Cei mai implicaţi participanţi au reuşit să economisească, să achite datorii anticipate sau să obţină venituri suplimentare în valoare totală de peste 16.000 de euro. Pentru că nevoile oamenilor sunt legate de gestionarea sănătoasă a veniturilor şi cheltuielilor, cele mai accesate resurse de pe platforma banometru.ro au fost calculatul de credit şi diverse modele de buget – buget lunar, buget anual, flux de numerar personal, buget pentru călătorii, buget pentru primul copil sau buget pentru tăiere de cheltuieli.
Articol preluat de pe: Economie: Bursa Piata Capital