Orange România a venit miercuri cu noi precizări în care subliniază că „nu există nicio dovadă că ar fi avut loc un nou atac sau o compromitere a sistemelor” companiei, după ce gruparea de hackeri Babuk a pretins că ar fi extras o cantitate masivă de date într-un nou atac. „După o analiză riguroasă, experții noștri în securitate cibernetică confirmă că datele prezentate de presupusul atacator sunt aceleași din cadrul incidentului din 23 februarie”, a transmis miercuri compania.
- „Reiterăm că nu am primit nicio cerere de răscumpărare și că este vorba despre o republicare a datelor deja exfiltrate. În urma incidentului anterior, am implementat măsuri de securitate sporite și clienții, partenerii și angajații afectați au fost notificați sau sunt în curs de notificare.
- Incidentul a fost raportat autorităților competente și colaborăm îndeaproape cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică.
- Ne angajăm să protejăm datele clienților noștri și să asigurăm transparența în comunicare. Vom continua să monitorizăm situația și să oferim actualizări, dacă va fi necesar”, a mai transmis miercuri Orange România.
Cu o zi în urmă, oficialii Orange România au susținut, într-o reacție către HotNews.ro, că „până în acest moment” nu au primit solicitări de negociere de la hackerii Babuk care pretind că ar fi extras 4,5 TB de date personale, ceea ce înseamnă o cantitate mare de date.
Atât experți ai Orange, cât și ai Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC) au mai spus că „au analizat mostrele de fișiere publicate, iar link-ul indicat trimite la aceleași arhive extrase în atacul cibernetic ce a avut loc recent asupra Orange Romania”, au transmis marți compania și DNSC.
Ce știm despre atacul din februarie la Orange România: Au fost furate 6,7 GB de date personale de la clienți și angajați
În data de 10 martie 2025, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a dezvăluit în premieră pentru HotNews.ro primele concluzii ale investigației cu privire la atacul cibernetic care a avut loc luna trecută la Orange România. Atacatorii au reușit să extragă 6,7 GB de date, după ce au compromis datele de acces (nume utilizator și parola) pentru o aplicație internă a celei mai mari companii de telefonie, internet și TV din țară.
DNSC comunicase anterior că a demarat o investigație la Orange România în urma incidentului cibernetic de luna trecută care a afectat instituții guvernamentale, primării, școli, spitale, bănci, asigurători, companii de transport și energie.
Articol preluat de pe: Hotnews Economie