Primul tren electric polonez de la Pesa a început testele la centrul de la Făurei

România cumpără 62 de trenuri electrice de la polonezii de la Pesa, iar primul dintre ele a început teste statice și dinamice la centrul de la Făurei, anunță Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Aceste teste sunt obligatorii, pentru ca trenul să poată primi autorizarea de a circula cu pasageri.

Acest tren electric regional a ajuns în țară pe 19 mai, a intrat pe la stația de frontieră Curtici și apoi a fost expus câteva zile la Oradea.

„După sosirea în țară, în a doua parte a lunii trecute, rama electrică regională PESA 655-5 (RE-R103) a început turul de forță al testelor statice și dinamice, la Centrul de Testări Feroviare Făurei, aflat în cadrul Autorității Feroviare Române – AFER, locație în care se asigură servicii integrate de efectuare a probelor, încercărilor și testelor, specifice domeniului feroviar”, spune ARF.

Trenul face parte din lotul celor 62 trenuri destinate traficului regional și suburban, achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), prin Fondul pentru Modernizare. Contractul a fost semnat la început de 2024. Valoarea totală a proiectului este de 2,77 miliarde lei.

Principalele categorii de încercări și probe ce urmează a fi efectuate se referă la lucruri precum: calitatea de mers, măsurarea drumurilor de frânare, dar și evaluarea nivelului de zgomot la interior și exterior.

Toate aceste activități fac parte din etapele pe care le implică procedurile de certificare prin care trebuie să treacă orice vehicul feroviar ce urmează a fi autorizat pentru a circula în rețeaua națională.

Principalele caracteristici tehnice ale Centrul de Testări Feroviare Făurei

  • Lungimea totală a liniilor este de 20,2 km, centralizate electrodinamic, din care:
  • Inelul mare are 13,7 km lungime cu 6 podețe și 4 treceri la nivel;
  • Viteza maximă 200 km/h;
  • Inelul mic are 2,2 km lungime, dispune de 5 podețe și este neelectrificat, viteza maximă fiind de 60 km/h;
  • Există și o linie şerpuită de testare cu curbe și contracurbe de raze variabile: cu raza cea mai mică 135 m și raza cea mai mare 250 m pe o lungime de 765 m;
  • Hala are 600 mp și dispune de canale, vinciuri și poduri rulante.

Articol preluat de pe: Hotnews Economie

EkoNews