Şeful Boeing demisionează după seria de incidente care au afectat avioanele americane.

Boeing

Dave Calhoun, CEO Boeing, a anunţat luni că va renunţa la funcţie până la sfârşitul acestui an ca parte a unui plan mai amplu de restructurare a conducerii sale după seria dramatică de incidente legate de avioanele sale, raportează Reuters.

Dave Calhoun, CEO Photo: dpa picture alliance / Alamy / Alamy / Alamy / Prohimedia

Producătorul de aeronave a anunțat, de asemenea, că Stan Deal, președintele și directorul executiv al Boeing Commercial Airplanes, se vor retrage și că afacerea va fi condusă de Stephanie Pope, în prezent șef de operațiuni la Boeing.

Steve Mollenkopf a fost numit în consiliul de administrație.

Calhoun este sub presiune de la începutul anului, când o ușă a unui avion 737 MAX s-a desprins în timpul zborului după ce panoul de sprijin a eșuat, un incident care este încă investigat de autoritățile aeronautice. Rezultatele preliminare ale anchetei sugerează că 4 dintre șuruburile care au trebuit să repare ușa nu au fost instalate.

Dar o serie de incidente dramatice care au urmat unei presiuni sporite asupra lui şi au condus la o investigaţie asupra companiei din Congresul Washington.

Autoritățile de reglementare din SUA au ordonat Boeing să își limiteze producția în timp ce încercau să abordeze aspecte legate de siguranță și calitate.

Săptămâna trecută, un grup de directori ai companiei aeriene americane a cerut să se întâlnească cu şefii companiei pentru a-şi exprima îngrijorarea, o mişcare neobişnuită despre care analiştii spun că arată frustrare faţă de producătorul de aeronave şi conducerea lui Calhoun.

Cu toate acestea, experții observă, de asemenea, că nu toate incidentele care implică aeronave Boeing din acest an pot fi atribuite producătorului. De exemplu, deși incidentul cu ușa de zbor a avut loc în timpul unui zbor aerian Alaska Airlines, majoritatea celorlalte incidente au fost înregistrate în aeronavele operate de o singură companie aeriană: United Airlines din Statele Unite.

Preţul acţiunilor Boeing a scăzut brusc la bursă.

Între timp, Boeing a anunțat că poartă discuții pentru achiziționarea de Spirit AeroSystems, un subcontractant al acestuia care a instalat ușa companiei Alaska Airlines pentru a îmbunătăți supravegherea procesului de control al calității.

Criza de încredere cu care se confruntă în prezent Boeing are loc după întârzieri repetate în livrarea de aeronave frustrate de clienți, în special în contextul “boom-ului” de care se bucură transportul aerian după sfârșitul Pandemiei COVID – 19.

Airbus, principalul rival al producătorului american de aeronave, a reușit să obțină contracte săptămâna trecută pentru livrarea a 65 de aeronave de la doi dintre principalii clienți asiatici ai Boeing, o înțelegere pe care unii au văzut-o ca un nou semn de îngrijorare cu privire la conducerea Calhoun.

Preţul acţiunilor Boeing la bursa de valori a scăzut brusc de la începutul acestui an, variind de la 251 de dolari până la deschiderea Bursei de Valori din SUA la 2 ianuarie 188 de dolari până la închiderea ultimei sale sesiuni de tranzacţionare.

“Ei (Boeing) au nevoie de mai mult decât o restructurare la nivelul CEO și președintele consiliului de administrație (…) Cred că Dave Calhoun este luat drept ţap ispăşitor, nu neapărat de către consiliu, ci de către guvern,” a declarat Reuters Robert Pavliuk, manager de portofoliu la firma de investiţii Dakota Wealth.

“Compania nu va rămâne fără afaceri, guvernul (american) nu va permite acest lucru. Boeing are nevoie de guvern şi guvernul are nevoie de Boeing,” a adăugat el.

Articol preluat de pe: Hotnews Economie

EkoNews