EkoNews
Agroland Business System (BVB: AG), un grup antreprenorial românesc pentru comerţ cu amănuntul, agricultură şi alimentaţie, a anunţat creşterea activităţii de producţie şi a segmentului de retail în primul trimestru al anului 2024, potrivit unui comunicat de presă trimis ziarului.
Conform comunicării, platforma pentru păsări de curte Mihailești a vândut 15,4 milioane de ouă de consum în T1 2024, o creștere de 60% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce producția de furaje în primul trimestru al anului a atins 3, 728 de tone, o creștere de 156% față de T3 2023. De asemenea, magazinele proprii ale Agroland au înregistrat o creștere cu 18% a numărului de clienți, în timp ce declarația fiscală medie a crescut cu 8% față de T1 2023.
“Agroland a trecut printr-o schimbare fundamentală în ultimii trei ani, trecând de la o afacere axată pe sectorul comerțului cu amănuntul la una complexă, cu o componentă de producție semnificativă. Primul trimestru al rezultatelor operaţionale din acest an pe care l-am văzut confirmă direcţia pozitivă a companiei, precum şi eficienţa investiţiilor pe care le facem în extinderea şi diversificarea liniilor noastre de afaceri. În plus, performanța primelor trei luni din 2024 este cu atât mai încurajatoare, cu atât mai mult cu cât rezultatele depășesc o provocare 2023, dar în timpul căreia am continuat să investim și să facem unele aspecte ale activității noastre mai eficiente. În acest fel, suntem mândri că am ajuns să fim unul dintre cei mai mari producători de produse din ouă cu cod local 2 produse de găini crescute la sol în timp relativ scurt. Suntem conştienţi de potenţialul susţinut al industriei, aşa că în acest an am alocat investiţii suplimentare de aproximativ 15 milioane de lei, destinate în principal platformei avicole din Mihaileşti. Potrivit lui Horia Cardos, fondatorul şi directorul executiv al Agroland Business System, ” intenţionăm să creştem numărul de găini în producţie până la sfârşitul anului, de la 250 000 la 330 000″ până în 2025.
Producția de ouă de consum a crescut cu 60% de la o medie lunară de 3,2 milioane în primele trei luni din 2023 la peste 5,1 milioane în 2024, o creștere de 3,2 milioane. Agroland Business System a deschis două investiții în 2023 care au mărit semnificativ marjele, deschiderea fabricii de furaje din Isalnița și introducerea unei noi linii de ambalare la fabrica combinată de furaje din Caransebeș. Astfel, producția de furaje a atins T1204 la 3, 728 de tone, față de 1, 454 de tone în aceeași perioadă a anului trecut, o creștere de 156% din momentul funcționării depline a acestor investiții.
În primul trimestru al anului 2024, la cele 83 de magazine, dintre care 70 de magazine tradiționale și 13 magazine MEGA, Agroland a înregistrat o creștere de 18% a numărului de clienți față de T1 2023, până la aproximativ 292 mii de persoane. De asemenea, declarația fiscală medie a crescut în T1224 cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 77 lei. Având în vedere bunurile achiziționate în primul trimestru, societatea anticipează magazinele francizate pentru a obține rezultate comparabile.
De la 1 martie 2021, Agroland Business System a fost listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București și este comercializat sub simbolul AG.
Articol preluat de pe: Economie: Bursa Piata Capital