TradeVille: GameStop continua sa investeasca in comertul electronic

EkoNews

Compania americană de jocuri video GameStop Corp. a raportat, marţi, o scădere a veniturilor pentru primul trimestru, pe măsură ce tot mai mulţi clienţi au preferat descărcările digitale în loc să le achiziţioneze din magazinele fizice, determinând o corecţie de până la 11% a acţiunilor în tranzacţionarea after-hours. De asemenea, GameStop a anunţat miercuri că a cumpărat oficial 4.710 criptomonde Bitcoin, în valoare de peste jumătate de miliard de dolari, marcând debutul retailerului de jocuri video în investiţiile în criptomonede, într-un demers similar cu cel făcut celebru de MicroStrategy, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

GameStop este un cunoscut retailer american specializat în jocuri video, produse electronice de consum şi articole de gaming. Fiind unul dintre cele mai mari lanţuri de vânzare cu amănuntul de jocuri video din lume, operează numeroase magazine în Statele Unite şi în alte câteva ţări. GameStop deţine atât magazine fizice, cât şi o platformă de comerţ electronic, oferind o gamă largă de jocuri video noi şi second-hand, console, accesorii şi produse legate de jocuri. Compania se confruntă cu o concurenţă acerbă din partea marilor comercianţi cu amănuntul, precum Walmart, Best Buy şi Target, în ceea ce priveşte magazinele fizice, în timp ce Microsoft, Sony şi Nintendo sunt principalii săi rivali în spaţiul online.

Acţiunile GameStop au devenit un punct de atracţie pentru investitorii din retail în timpul fenomenului ”meme stock” din ianuarie 2021. La 28 ianuarie 2021, preţul acţiunilor sale a urcat până la un maxim de 120 de dolari în timpul unei şedinţe de tranzacţionare, marcând o creştere de 24 de ori faţă de sfârşitul anului 2020.

TradeVille: GameStop continuă să investească în comerţul electronic

Anul trecut, compania l-a destituit pe directorul general Matthew Furlong şi l-a numit pe investitorul activist Ryan Cohen ca preşedinte executiv. Cohen, care şi-a câştigat averea prin vânzarea acţiunilor companiei Chewy, un retailer online de produse pentru animale de companie, în 2017, a fost numit CEO la sfârşitul lunii septembrie, reprezentând cea mai recentă iniţiativă de revitalizare a firmei.

GameStop este deţinută majoritar de investitiorii instituţionali, care controlează 34,55% din totalul acţiunilor, potrivit Yahoo Finance. Vanguard Group este cel mai mare acţionar, cu o participaţie de 8,77%, urmat de Blackrock, cu o cotă de 7,79%, şi de State Street Corp., cu 2,79%.

Piaţa globală a jocurilor video – estimată la peste 503 miliarde de dolari

Potrivit Statista, piaţa globală a jocurilor video valora 396 de miliarde de dolari în 2023 şi este estimată să ajungă la 503,14 miliarde de dolari în 2025. Mai mult, se preconizează că piaţa va creşte cu o rată anuală compusă (CAGR) de aproximativ 7,25% în perioada 2025-2029, urmând să atingă 691,31 miliarde de dolari până în 2029. Asia-Pacific este prognozată să rămână cea mai profitabilă regiune în domeniul jocurilor video, în timp ce se aşteaptă ca SUA să genereze cele mai mari venituri. Acest avans este susţinut de o serie de factori importanţi, precum creşterea gradului de penetrare în rândul utilizatorilor, popularitatea tot mai mare a jocurilor pe mobil, dezvoltarea accelerată a fenomenului esports şi evoluţia tehnologiilor imersive, cum ar fi realitatea virtuală şi augmentată.

Numărul de utilizatori este, de asemenea, în creştere, fiind estimat să ajungă la 3 miliarde până în 2029. Rata de penetrare a utilizatorilor la nivel global este prognozată să crească de la 34,4% în 2025 la 37,5% în 2029. În paralel, venitul mediu generat pe utilizator (ARPU) este estimat la 843,93 dolari. Toţi aceşti indicatori subliniază potenţialul uriaş de dezvoltare a industriei jocurilor video şi confirmă că sectorul va rămâne unul dintre cele mai dinamice şi profitabile din economia digitală globală.

GameStop – venituri în scădere

În primul trimestru din 2025, GameStop a raportat venituri de 732,4 milioane de dolari, în scădere cu 17% faţă de cele 881,8 milioane de dolari înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Declinul reflectă în special performanţa slabă a diviziei de hardware şi accesorii, care cuprinde vânzările de jocuri video noi şi second-hand, ale cărei venituri au scăzut cu aproximativ 32% în ritm anual.

Deşi compania a înregistrat o pierdere operaţională de 10,8 milioane de dolari, aceasta reprezintă o îmbunătăţire semnificativă comparativ cu pierderea operaţională de 50,6 milioane de dolari din perioada similară a anului anterior. Rezultatul include cheltuieli de depreciere în valoare de 35,5 milioane de dolari, asociate procesului de restructurare internaţională.

Pe fondul unui control mai riguros al costurilor, cheltuielile SG&A fiind reduse la 228,1 milioane de dolari, de la 295,1 milioane de dolari în anul anterior, GameStop a reuşit să obţină un profit net de 44,8 milioane de dolari, faţă de o pierdere netă de 32,3 milioane de dolari în primele trei luni din 2024.

La finalul primului trimestru, compania dispunea de lichidităţi, echivalente de numerar şi titluri tranzacţionabile în valoare de 6,4 miliarde de dolari, un avans semnificativ faţă de un miliard de dolari raportat la finalul primului trimestru din 2024.

Perspective: închideri de magazine

Compania GameStop, cunoscută pentru volatilitatea ridicată a acţiunilor şi raliul generat de comunitatea Reddit în 2021, se confruntă de ani buni cu dificultăţi în adaptarea la transformările rapide ale industriei de gaming, într-un context în care preferinţele consumatorilor migrează de la jocurile fizice către descărcările digitale, streamingul de jocuri şi cumpărăturile online. Deşi GameStop şi-a extins platforma de comerţ electronic pentru a include descărcări digitale şi produse online, compania nu a reuşit încă să finalizeze complet această tranziţie.

După ce a închis aproape 600 de magazine în SUA, în 2024, compania a anunţat că va închide şi un ”număr semnificativ” de magazine suplimentare în acest an, semn că segmentul de retail fizic continuă să se confrunte cu dificultăţi, în ciuda eforturilor de redresare. La începutul lunii mai, GameStop şi-a vândut subsidiară canadiană, Electronics Boutique Canada, care opera magazinele şi platforma e-commerce din Canada. Compania estimează că vânzarea operaţiunilor din Franţa va fi finalizată în cursul exerciţiului financiar 2025.

Preţul acţiunii GameStop, în declin

După publicarea rezultatelor, acţiunile GameStop au înregistrat o scădere de până la 11% în tranzacţionarea after-hours, pe fondul reacţiei negative a investitorilor la rezultatele publicate. Înainte de publicarea rezultatelor, mişcarea aşteptată a preţului acţiunilor, calculată din preţul opţiunilor, era estimată la +/-9,42%, echivalentul a aproximativ +/- 2,79 dolari. GameStop este cunoscut pentru volatilitatea ridicată, influenţată de factori precum interesul retailului şi activitatea pe reţelele sociale, ceea ce poate duce la mişcări mai ample decât cele estimate, notează TradeVille.

Acţiunile GameStop se află în teritoriu negativ de la începutul anului, fiind în scădere cu 5,31%, în timp ce, în ultimele 12 luni, acţiunile s-au apreciat cu 4,07%. Pentru comparaţie, indicele Russell 2000, din coşul căruia face parte GameStop, a înregistrat o scădere de 3,37% de la începutul anului şi o apreciere de 6,52% în ultimele 12 luni. Acţiunile se tranzacţionează în prezent în dreptul mediilor mobile exponenţiale de 8 şi 21 de zile, situate în jurul valorii de 30 de dolari. Cea mai importantă zonă de suport se află în jurul mediei mobile simple de 200 de zile, la 25,72 dolari, iar cea mai importantă zonă de rezistenţă se află la 35,78 dolari, echivalentă cu maximele înregistrate de acţiunile companiei în 27 şi 28 mai.

TradeVille: GameStop continuă să investească în comerţul electronic

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în GameStop

Oportunităţi

Potenţial de creştere speculativă: GameStop rămâne un ”meme stock” popular, cu o comunitate activă de investitori retail, în special pe platforme precum Reddit. Evenimente precum postările lui Keith Gill (”Roaring Kitty”) pot declanşa creşteri rapide ale preţului, ca în mai 2024, când acţiunile au crescut cu peste 80% într-o zi. Analişti precum Kip Herriage de la Vertical Research au menţinut o recomandare de cumpărare pentru GME, cu un preţ ţintă de 50 de dolari în 2025 şi un potenţial de peste 100 de dolari în 2026.

Diversificare: GameStop a anunţat în mai 2025 o investiţie de aproximativ 500 de milioane de dolari în Bitcoin, ca parte a rezervelor sale corporative, ceea ce ar putea atrage atenţia investitorilor interesaţi de criptomonede şi diversificarea activelor. Compania continuă să investească în comerţul electronic şi să îşi reducă datoriile, evitând riscul de faliment. Aceste mişcări pot spori încrederea în redresarea afacerii.

Preţ ţintă: Conform Traders Union, preţul acţiunilor GME ar putea atinge 32,02 dolari până la jumătatea anului următor, bazat pe tendinţe istorice şi perspective pe termen lung. Creşterea cererii pentru jocuri video, accesorii şi produse de colecţie (inclusiv moneda digitală în joc şi conţinut descărcabil) susţine modelul de afaceri al GameStop.

Riscuri

Volatilitate extremă: GME este extrem de volatilă, cu episoade de creşteri şi scăderi bruşte, influenţate de speculaţii şi sentimentul pieţei mai degrabă decât de fundamente financiare. De exemplu, în mai 2024, tranzacţionarea a fost oprită de mai multe ori din cauza volatilităţii. Riscul de ”short squeeze” sau frenezie speculativă poate duce la pierderi rapide dacă preţul scade brusc după creşteri.

Performanţă financiară incertă: GameStop nu plăteşte dividende, concentrându-se pe reinvestirea în comerţul electronic, ceea ce poate descuraja investitorii axaţi pe venit pasiv. Rezultatele financiare pot fi afectate de stagnarea pieţei jocurilor fizice sau de concurenţa din partea platformelor digitale (Steam, PlayStation Store).

Riscuri macroeconomice şi de piaţă: Supraevaluarea pieţei bursiere din SUA, cu un P/E mediu de 30 pentru companiile de top, creşte riscul unei corecţii majore în 2025, care ar putea afecta şi GME. Factori precum inflaţia, dobânzile ridicate şi incertitudinile geopolitice pot influenţa negativ preţul acţiunilor.

Dependenţă de speculaţii şi social media: Mişcările cotaţiei GME sunt adesea determinate de influenceri precum ”Roaring Kitty” sau de entuziasmul investitorilor retail, ceea ce face ca preţul să fie imprevizibil şi detaşat de fundamentele companiei. Dacă interesul comunităţii scade, preţul ar putea suferi scăderi semnificative.

Bitcoin: Investiţia în Bitcoin, deşi inovatoare, expune GameStop la volatilitatea criptomonedelor. O scădere a preţului Bitcoin ar putea afecta valoarea rezervelor companiei şi încrederea investitorilor. Reglementările stricte privind criptomonedele ar putea complica această strategie.

Supraevaluare: Acţiunile GameStop se tranzacţionează la un multiplu P/E forward de 66,68, depăşind de aproape patru ori mediana sectorului, potrivit Seeking Alpha. Prin comparaţie, competitorii săi sunt mult mai atractivi (Best Buy – P/E 11,74, ATRenew – P/E 7,99, Smart Share Global Limited – 11,12, DICK’S Sporting Goods – P/E 12,7 şi Burlington Stores – P/E 26,77). Potrivit AlphaSpread, acţiunile companiei sunt supraevaluate cu 82% în scenariul de bază, valoarea intrinsecă estimată fiind de 5,56 dolari vs 30,15 dolari, preţ curent. Valoarea intrinsecă a fost estimată ca medie dintre evaluarea pe bază de DCF şi evaluarea bazată pe companiile similare.

Sursele menţionate de TradeVille în această analiză sunt: raport companie, Market Screener, Reuters, TradingView, Barron’s, Yahoo Finance, Statista, Traders Union, Seeking Alpha.

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Articol preluat de pe: Economie: Bursa Piata Capital

EkoNews