Dacia Sandero a fost anul trecut cel mai vândut model auto din Europa, iar în prima jumătate din 2025 și-a găsit 151.000 de clienți, scădere de 8% față de perioada similară din 2024. Unul dintre motivele scăderii ține de faptul că s-a amânat începerea programului Rabla din România, a spus într-o discuție cu presa, directorul de vânzări și marketing al mărcii Dacia pe plan mondial.
În primul semestru al anului 2025, vânzările globale ale mărcii Dacia (356.084 unități) au înregistrat o ușoară scădere comparativ cu primul semestru din 2024 (-0,7 %), ca urmare a faptului că actuala generație a modelului Duster este comercializată în Turcia sub marca Renault, spune compania.
Frank Marotte, director de vânzări și marketing la Dacia, spune că ținta mărcii Dacia pe plan mondial este să ajungă să vândă 700.000 de mașini, față de 674.000 anul trecut, dar adaugă că sunt condiții dificile în piață și multe incertitudini. „Este foarte greu să faci o prognoză”, spune el.
Sandero a fost, de departe, cel mai vândut model al mărcii, cu peste 40% din total, însă vânzările Sandero au scăzut cu aproape 10% în primul semestru din 2025. De ce s-a întâmplat asta?
„Sandero a avut scădere peste media pieței, iar explicația stă în mix-ul de țări. Avem cotă mare de piață în Franța și Italia și exact aceste două piețe au scăzut cel mai mult în Europa de Vest. Adaug aici și un fenomen din România: amânarea programului Rabla, iar impactul asupra vânzărilor Sandero este puternic, fiindcă programul care trebuia să înceapă în prima parte a anului a fost mutat către a doua parte din an și se simte asta”, a spus oficialul Dacia, într-o discuție cu presa.
Reamintim că programul Rabla a fost suspendat pe 18 iunie, cu o zi înainte să înceapă, iar noua ministră a Mediului a spus că Rabla va porni, însă cu un buget de trei ori mai mic și cu subvenții mai mici pentru cei care vor cumpăra mașini full-electrice.
Sandero a fost cel mai bine vândut model al mărcii Dacia, cu 151.000 de mașini, Sandero fiind și cea mai vândută mașină în Europa în 2024. Duster și-a găsit 108.000 de clienți, iar Spring, aproape 20.000.
Cel mai nou model Dacia, Bigster, și-a găsit peste 17.000 de clienți, iar numărul de comenzi este de 38.000. Peste două treimi dintre clienți au ales versiunea hibridă.
În Europa, pe segmentul autoturisme, vânzările Dacia au crescut cu 1,1 %, ajungând la 308.957 înmatriculări și o cotă de piață de 4,5%
În total, hibridele au reprezentat în prima jumătate din an 17% din vânzările mărcii.
Articol preluat de pe: Hotnews Economie