Tot mai multe hoteluri din Marea Britanie le cer clienților să vină la check-in abia la ora 17:00 și să plece cât mai devreme a doua zi

Lanțuri hoteliere importante din Marea Britanie le cer oaspeților să se cazeze abia la ora 17:00 și să plece până la ora 10:00, oferindu-le doar 17 ore în cameră, potrivit unui nou studiu realizat de organizația pentru drepturile consumatorilor „Which?”, citat de The Independent.

Organizația de protecție a drepturilor consumatorilor a analizat orele de check-in la 10 lanțuri hoteliere importante care operează în Marea Britanie, inclusiv Hilton, Mercure și easyHotel, și a descoperit că cel mai restrictiv este lanțul de lux Macdonald Hotels and Resorts.

Compania, care deține printre altele hotelul de cinci stele Bath Spa Hotel, le cere oaspeților din unele unități de cazare să se prezinte pentru check-in abia la ora 17:00 și să elibereze camera la ora 10:00.

Macdonald Hotels a declarat pentru Which? că ora de check-in de la 17:00 se aplică doar apartamentelor în regim de „self-catering”, unde spațiile mai mari și sejururile mai lungi necesită o curățenie mai amănunțită.

Which? menționează însă că „acest lucru nu este clar menționat nicăieri pe site-ul lor”.

„Ce este însă clar este că, dacă oaspeții doresc să se cazeze la ora 15:00 sau să doarmă până la prânz, Macdonald, cunoscut pentru stațiunile sale de patru și cinci stele, percepe un tarif suplimentar de 29 de lire sterline”, notează raportul în care Which? și-a prezentat constatările.

Cel mai prost lanț hotelier din Marea Britanie oferă 19 ore în cameră

Oaspeții cazați la Britannia Hotels – clasat în 2023 pentru al unsprezecelea an consecutiv drept cel mai slab lanț hotelier din Marea Britanie în sondajul anual realizat de Which? – și la easyHotel beneficiază de 19 ore în cameră, cu un check-in la ora 15:00 și un check-out la ora 10:00.

Premier Inn, Travelodge și Holiday Inn s-au dovedit a fi cele mai bune opțiuni, oferind check-in la ora 15:00 și un check-out mai generos, la ora 12:00, ceea ce înseamnă 21 de ore de cazare efectivă.

Which? mai menționează că mai multe hoteluri introduc taxe mari pentru check-in mai devreme decât ora afișată sau check-out târziu.

Cei care vor să se cazeze mai devreme la hotelul Sofitel de la Aeroportul Heathrow pot plăti în plus 90 de lire, iar extinderea duratei sejurului dincolo de ora oficială de check-out costă o sumă impresionantă de 120 de lire.

Se adaugă totuși că oaspeții pot contacta direct Sofitel „pentru a negocia”.

Alte probleme descoperite la unitățile de cazare din Marea Britanie

Investigația realizată de Which? a mai descoperit că unele hoteluri închiriază camerele de două ori în decursul a 24 de ore.

Un hotel din zona St. Pancras din Londra oferea rezervări de zi între orele 10:30 și 15:30 pentru 70 de lire, în timp ce orele standard de check-in și check-out erau 16:00 și 10:00, lăsând doar 30 de minute pentru curățenie între oaspeți.

„Oaspeții hotelurilor nu se așteaptă neapărat la 24 de ore întregi de ședere, dar nu e de mirare că tot mai mulți dintre noi avem senzația că suntem păcăliți, atunci când unele lanțuri hoteliere nu doar că ne scurtează șederea, ci apoi încearcă să ne vândă la suprapreț opțiunea de check-in devreme sau check-out târziu”, a declarat Rory Boland, redactor-șef al Which? Travel.

Un purtător de cuvânt al Macdonald Hotels a declarat pentru The Independent că raportul organizației pentru drepturile consumatorilor oferă „o imagine eronată” și că „nu reușește să facă diferența între hotelurile noastre și resorturile în regim self-catering”.

„O oră de check-in mai târzie, la ora 17:00, se aplică doar celor 10 resorturi self-catering ale noastre, care implică un tip diferit de experiență pentru oaspeți și sejururi mai lungi. Aceste unități necesită o curățenie și o pregătire mai amănunțite, pentru a asigura cele mai înalte standarde pentru clienții noștri”, a dat asigurări reprezentantul lanțului hotelier.

Articol preluat de pe: Hotnews Life

EkoNews