Poliţia română a emis un avertisment cu privire la o nouă metodă de înşelăciune numită “spoofing,” implicând apeluri telefonice în care infractorii folosesc Voce prin tehnologia IP (VoIP) pentru a-şi ascunde numărul de telefon real, astfel încât acesta să pară a fi de la un număr legitim sau asociat unei instituţii cunoscute.
“În România, a existat o campanie de tentativă de fraudă, în care atacatorii au folosit identitatea Direcţiei Naţionale de Securitate Cyberă (DNSC), pentru a induce în eroare victimele şi pentru a le face să furnizeze informaţii personale sau financiare,” a informat inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), marţi, AGERPRES.
VoIP sau Voice prin Internet Protocol tehnologie este o modalitate de a face apeluri telefonice folosind Internetul în loc de linii telefonice tradiționale.
“VoIP este ca o conversaţie telefonică, dar în loc să vorbească prin cabluri telefonice, vocea este transformată în date digitale transmise prin Internet,” arată sursa citată.
Prin intermediul tehnologiei VoIP, “măsluirea” numărului de telefon se face adesea folosind un serviciu care permite schimbarea informațiilor de identificare a apelantului (CLI). Acest proces este, de asemenea, cunoscut sub numele de “CLI spoofing.”
“Spoofing,” greu de spus din situația reală
Într-un apel VoIP, vocea este capturată și convertită într-un semnal digital, apoi acest semnal digital este trimis pe internet persoanei chemate, similar cu modul în care datele sunt trimise pentru a naviga pe web, după care, la celălalt capăt, semnalul digital este convertit înapoi în sunet, astfel încât cealaltă persoană să poată auzi apelantul.
Voce Peste IP transformă apelurile într-un tip de date, la fel ca orice altceva care poate fi trimis sau primit online, făcând posibilă comunicarea ori de câte ori există o conexiune la internet.
“Această practică poate fi exploatată în scopuri frauduloase, prin urmare este important să rămânem vigilenţi şi să verificăm autenticitatea apelurilor suspecte. Pentru a vă proteja împotriva acestui tip de spoofing, Poliţia Română vă recomandă să fiţi precauţi. Dacă primeşti un telefon neaşteptat de la o instituţie, e mai bine să fii precaut. Verificați informațiile din mai multe surse. Încercați să verificați autenticitatea apelului printr-un canal de comunicare separat,” spune IGPR.
Cetăţenii sunt sfătuiţi să nu furnizeze date personale sau financiare şi să nu furnizeze niciodată informaţii sensibile, cum ar fi datele de autentificare sau informaţiile bancare, în urma unui apel telefonic. În caz de îndoială, instituția ar trebui, de asemenea, să fie contactată direct prin intermediul informațiilor oficiale de contact.
Articol creat de echipa EkoNews.ro
Articol preluat de pe: Stiri pe Surse Social