Crin Antonescu, despre cheltuielile din precampanie: „Mi-am luat niște haine noi. În rest, nu sunt încă la curent”

Crin Antonescu, candidatul coaliției de guvernământ la alegerile prezidențiale, a afirmat că nu este la curent, deocamdată, cu cheltuielile precampaniei sale electorale. Antonescu a spus că „personal” a cheltuit doar bani pentru haine noi. Afirmația survine în contextul unei dispute publice din ultimele zile între PSD și candidatul independent Nicușor Dan, legată de proveniența banilor pentru publicitate electorală și sumele cheltuite în acest scop.

Întrebat, într-o conferință la Constanța, despre cheltuielile făcute în perioada de precampanie electorală de către partidele care-i susțin candidatura, Crin Antonescu a spus că nu știe cuantumul acestora, dar vor fi făcute publice.

„Eu personal am cheltuit ceva bani, că mi-am luat nişte haine noi. În rest, nu sunt încă la curent, toate conturile – nu m-am ocupat de aspectul financiar al campaniei – vor fi făcute publice”, a spus Crin Antonescu, citat de News.ro.

Dispută între PSD și Nicușor Dan

PSD a transmis, luni, că Nicuşor Dan are „obligaţia” de a informa alegătorii cu privire la cine sunt finanţatorii săi înainte de începerea campaniei electorale.

PSD solicită candidatului Nicuşor Dan să prezinte transparent cine sunt persoanele care au donat pentru (pre)campania sa sume mai mari de 40.500 lei, respectiv echivalentul a 10 salarii minime brute pe ţară. Conform propriilor sale declaraţii, sunt cel puţin două persoane fizice care au depăşit acest plafon, iar, potrivit legii, Nicuşor Dan are obligaţia de a le face publică identitatea. În numele ‘transparenţei’ şi al ‘României oneste’ pe care le invocă, Nicuşor Dan are obligaţia morală de a prezenta alegătorilor cine sunt finanţatorii săi înainte de începerea campaniei electorale, nu după alegeri, cum a procedat în cazul altor scrutine electorale”, se arăta într-un comunicat al PSD.

În replică, Nicușor Dan a spus că solicitarea care i-a fost adresată vine din partea unui partid care a cheltuit zeci de milioane de euro, fonduri publice, pentru publicitate electorală în ultimii ani.

„PSD, care a cheltuit peste 50 de milioane de euro din bani publici în ultimii cinci ani pentru propagandă electorală, acelaşi partid care a alocat 12 milioane de euro din fonduri publice doar pentru campania prezidenţială a premierului Ciolacu, îşi permite acum să mă someze să fac publice donaţiile primite de la cetăţeni. Tupeul PSD este o ofensă adusă celor 9.000 de oameni care au donat din economiile lor pentru a susţine campania ‘România Onestă’”, a scris Nicuşor Dan, marți, pe Facebook.

Independentul a invocat și costurile campaniei lui Crin Antonescu, candidatul susținut de către social-democrați, alături de PNL și UDMR.

„Eu nu somez pe nimeni, dar sunt curios câţi bani publici au fost deja cheltuiţi pentru pre-campania domnului Antonescu. Ar fi bine să vedem măcar suma cheltuită, într-un gest de transparenţă, aşa cum eu am făcut publice toate donaţiile private folosite în campania mea. După aceea, putem purta o discuţie”, a explicat edilul general.

O anchetă Snoop, publicată pe 28 martie, a arătat că, până acum coaliția PSD-PNL-UDMR a plătit 440.000 de euro pentru panouri electorale ale lui Crin Antonescu, panouri ce reprezintă circa 500 de „fețe”. Nicușor Dan a anunțat că a plătit 200.000 de euro pentru 356 de „fețe”.

Un panou electoral poate avea până la trei fețe, iar costurile panotajului sunt influențate și de durata afișării panourilor.

Articol preluat de pe: Politic Hotnews

EkoNews