Nicușor Dan anunță că a sesizat instituții din România și UE, după ce a acuzat un atac asupra conturilor sale de pe rețelele sociale. „Să ne spună cine a plătit boții”

Candidatul independent la alegerile prezidențiale, Nicușor Dan, a declarat, într-o conferință de presă, că a oprit de marți promovarea sa pe rețelele de socializare, pentru care cheltuia în medie 15.000 de euro pe zi, deoarece postările sale erau „invadate de conturi false”. El a spus că postările sale ajung să fie distribuite și de 100.000 de ori de conturi din Vietnam, India și Pakistan.

UPDATE 18.00 Directoratul Național de Securitate Cibernetică și Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații confirmă că s-au sesizat privind activitățile suspecte care afectează conturile candidatului Nicușor Dan.

„Confirmăm primirea recent, în cursul zilei de astăzi, a unei sesizări privind un comportament neautentic pe conturile oficiale de Facebook, Instagram și TikTok ale candidatului independent Nicușor-Daniel Dan. Informațiile furnizate sunt în acest moment în curs de analiză la echipa internă constituită pentru perioada alegerilor”, a precizat Mihai Rotariu, Manager Direcția Comunciare DNSC.

„ANCOM confirmă că a primit plângerea de la Nicușor Dan. Sesizarea va fi analizată și vom oferi un răspuns în cel mai scurt timp”, au precizat reprezentanții instiuției.

Nicușor Dan: „Nu pot să îmi mai folosesc conturile pe social media”

„Suntem în situația în care de o zi nu pot să îmi mai folosesc conturile pe social media pentru că sunt invadate de sute de mii de conturi false”, a spus, miercuri, într-o conferință de presă organizată la sediul său de campanie, Nicușor Dan. 

„Unde este statul român? Noi am avut niște alegeri anulate pentru că prin mijloace cibernetice rezultatul alegerilor a fost deturnat. Evident că imaginea României a avut mult de suferit. Am avut promisiuni ale statului român că această situație nu se va mai repeta”, a declarat el. 

[embedded content]

El a explicat că „activitatea pe Instagram a început acum două zile (n.r. – luni)”, iar apoi au urmat celelalte conturi de pe rețelele de socializare.

„Aveam 70.000 de urmăritori și în două zile avem 180.000. Ăsta e cel mai puțin important cont. Pe Facebook, cea mai importantă platformă pentru noi, unde la postări aveam 600-800 de distribuiri, acum avem două postări are au 100.000 de distribuiri”, susține Nicușor Dan. 

„Am făcut sesizări la autorități: BEC, AEP, ANCOM, MAI, DNSC, și Parchet”

Miercuri dimineață, „a început atacul pe TikTok”, a afirmat Nicușor Dan. „Aveam 400-600 de distribuiri și acum avem 100.000. Pe toate aceste trei platforme avem zeci de mii de comentarii care sunt cu o limbă română aproximativă, cu conturi din India, Pakistan, Vietnam”, a spus candidatul independent la alegerile prezidențiale. 

El spune că de o zi nu mai face campanie în online, pentru că, văzând activitatea suspectă de pe conturile sale, Facebook, Instagram și TikTok ar putea decide închiderea acestora. 

„Am făcut sesizări la autorități: BEC, AEP, ANCOM, MAI, DNSC și Parchet. Am sesizat instituții europene, DG Connect, reprezentanța Comisiei Europene din România, Stratcom și ECNE – rețeaua europeană în domeniul alegerilor. Am făcut sesizări direct către reprezentanții Meta și TikTok”, a explicat Nicușor Dan. 

Nicușor Dan a lansat acuzații la adresa Autorității Electorale Permanente (AEP), afirmând că acolo „teoretic” sunt „niște specialiști care ar trebui să prevină acest tip de situație”, dar, în opinia sa, de fapt „nu sunt în stare să facă nimic”. 

Nicușor Dan a cheltuit 300.000 de euro în precampanie pentru promovare pe Facebook și Instagram

În timpul conferinței de presă de miercuri, Nicușor Dan a spus că în precampanie a cheltuit 300.000 de euro pentru reclame pe Meta (Facebook și Instagram) și 20.000 de euro pentru reclame pe Google. 

De când a început campania electorală, echipa sa de campanie cheltuia 15.000 de euro zilnic pentru promovarea în mediul online. 

„Noi de ieri nu mai promovăm conținut online. Partea cea mai importantă a campaniei este online-ul. Am vrea ca o instituție să ne spună cine a plătit boții, de unde e compania, cine e compania”, a explicat Nicușor Dan. 

Nicușor Dan a anunțat încă de marți seară că paginile sale de Facebook, Instagram și TikTok sunt supuse unui atac, întrucât în 24 de ore au apărut mii de urmăritori noi și comentarii pozitive la adresa sa. Primarul susține că este vorba de „un atac mascat” întrucât rețelele vor sesiza creșterea nefirească și vor limita reach-ul real al paginilor candidatului.

Articol preluat de pe: Politic Hotnews

EkoNews