FOTO Poate o mască de față cu LED să vă transforme cu adevărat pielea? Ce spun specialiștii

Tehnologia LED a fost utilizată pentru a rezolva o serie de probleme ale pielii, cum ar fi eczema, acneea ușoară până la moderată, psoriazisul și leziunile provocate de soare, într-un cadru medical.

Însă piața LED la domiciliu este pe punctul de a deveni o industrie masivă – măștile și alte dispozitive având prețuri cuprinse între 40 și 1.500 de lire sterline, conform BBC.

Tehnologia exploatează puterea diodelor emițătoare de lumină (LED), care stimulează celulele pielii atunci când sunt expuse la piele în mod repetat.

Dezvoltatorii de măști pretind că măștile LED de acasă pot fi utilizate pentru tratarea cicatricilor cauzate de acnee, a leziunilor provocate de soare și a liniilor fine – dar rezistă acest lucru unei examinări atente?

Piața LED-urilor va valora 600 de milioane de lire sterline la nivel global până în 2032, ceea ce reprezintă aproape dublul valorii tehnologiei cu flux de aer, cum ar fi Dyson Airwrap, la aceeași dată.

Potrivit dermatologului consultant Dr. Jonathan Kentley, tehnologia LED funcționează făcând ca pielea să absoarbă energia luminoasă, care apoi declanșează modificări celulare într-un proces cunoscut sub numele de fotobiomodulare (PBM).

„Acest lucru permite formarea de noi vase de sânge și celule ale pielii, împreună cu mai mult colagen și elastină”, spune el pentru BBC.

„PBM a fost, de asemenea, utilizat pentru a trata acneea, deoarece are efecte antiinflamatorii și reduce cantitatea de ulei din piele”, adaugă el.

Un studiu cuprinzător recent al PBM a afirmat că trebuie să aibă loc mai multe studii clinice pe oameni pentru a înțelege pe deplin cum funcționează de fapt.

Agenția spațială americană Nasa a început să studieze efectul LED-urilor în anii 1990 pentru a vedea dacă ar putea ajuta la regenerarea celulară.

De atunci, dispozitivele de uz medical au fost utilizate de dermatologi „timp de mulți ani”, potrivit Dr. Kentley.

Dar măștile de uz casnic au fost introduse pe piața de vânzare cu amănuntul doar de aproximativ cinci ani și costă o fracțiune din dispozitivele medicale.

Principalele diferențe dintre dispozitivele medicale și măștile de pe stradă sunt puterea LED-urilor, numărul de becuri de pe dispozitiv și cât de aproape se află acestea de suprafața pielii atunci când sunt utilizate.

Măștile de terapie cu LED sunt „interesante din punct de vedere vizual

Dr. Justine Kluk, care conduce propria sa clinică de dermatologie și este specializată în tratarea acneei, consideră că, în timp ce măștile la domiciliu „sună promițător”, producătorii en-gros de măști „speculează” cu privire la beneficiile lor.

„Nu cred că cineva a efectuat teste clinice ale măștii LED la domiciliu pentru a vedea dacă este aceeași doză ca un dispozitiv pe care l-ai folosi într-o clinică sau într-un spital”, spune ea pentru BBC.

„Nimeni nu testează aceste dispozitive pe eșantioane suficient de mari pentru perioade de timp suficient de lungi pentru a ne simți cu adevărat încrezători.

„Așa că eu cred că beneficiile utilizării uneia dintre aceste măști sunt probabil foarte modeste”, adaugă ea.

Îngrijirea pielii reprezintă aproape jumătate din vânzările globale din industria frumuseții – și va continua să crească mai mult decât produsele de îngrijire a părului, machiajul și parfumurile în următorul an.

Această creștere este stimulată de Generația Z (cei născuți între 1995 și 2009) și chiar de Generația Alpha (născuți între 2010 și prezent), a căror fascinație pentru îngrijirea pielii este alimentată de tendințele social media.

Dr. Kluk spune că a observat „că interesul oamenilor pentru tratamentele și îngrijirea pielii la domiciliu a crescut foarte mult de la Covid” și crede că elementul „vizual interesant” al măștii LED la domiciliu o face un produs atât de atrăgător pentru vânzarea online.

„Oamenii care stau și se uită la televizor purtând o mască LED roșie sporește curiozitatea oamenilor.

„La fiecare consultație pe care am avut-o în ultimele șase luni, oamenii m-au întrebat despre măștile LED”, adaugă ea.

Atunci când căutați măști LED pe platformele de socializare, cum ar fi TikTok, veți fi întâmpinați de sute de videoclipuri cu utilizatori care își prezintă rezultatele după utilizarea unuia dintre aceste dispozitive de acasă.

Natalie O’Neill, în vârstă de 29 de ani, a declarat pentru BBC că a început să folosească o mască „din curiozitate pentru a vedea dacă voi observa vreo diferență” și nu a folosit-o pentru a trata o afecțiune existentă a pielii, cum ar fi acneea.

Creatoarea de conținut de îngrijire a pielii spune: „Am observat o schimbare în pielea mea după câteva săptămâni și am simțit că a prevenit erupțiile foarte bine”.

content-image

Ea adaugă că masca a ajutat la „menținerea tonului pielii mele mai uniform” și a estompat mai repede semnele de pe fața ei.

O’Neill nu a fost plătită pentru a promova o anumită mască și își avertizează tot conținutul cu privire la această tehnologie spunând că o folosește alături de o rutină consistentă de îngrijire a pielii.

„Terapia cu lumină roșie sau cu LED-uri într-o clinică nu este imediat transferabilă la o mască, ceea ce mulți consumatori nu realizează – sunt de acord cu acest lucru pentru că am așteptările potrivite”, adaugă ea.

O parte din farmecul măștilor cu LED este faptul că sunt ușor de utilizat și, prin urmare, au o barieră de intrare redusă pentru potențialii cumpărători.

Laurence Newman este directorul executiv al CurrentBody, a cărei mască LED pentru acasă este una dintre cele mai bine vândute din lume.

El a început să vândă echipamente profesionale clinicilor în urmă cu peste 25 de ani și a început să dezvolte o mască LED pentru acasă în 2009, scoțând pe piață primul dispozitiv al companiei puțin sub 10 ani mai târziu.

„Vedem că oamenii îl folosesc timp de 10 minute și obțin o strălucire instantanee după aceea”, spune el pentru BBC.

Newman spune că femeile în special „se îndreaptă către îngrijirea pielii total neinvazivă” și caută modalități de a-și îmbunătăți pielea fără botox și materiale de umplutură.

Newman spune că măștile vândute de compania sa au fost dezvoltate folosind aceeași tehnologie ca și dispozitivele medicale, care au o cerință minimă de lungimi de undă de lumină.

El subliniază că piața măștilor LED la domiciliu și, într-adevăr, piața tehnologiei de înfrumusețare la domiciliu sunt în fază incipientă, cu „o mișcare reală de educație” în creștere.

content-image

Sunt mulți bani de cheltuit

Dr. Kentley concluzionează că „PBM este considerată în cea mai mare parte sigură, chiar și la niveluri ridicate”, astfel încât utilizarea oricărei forme de tehnologie LED este puțin probabil să „provoace daune celulelor”, cu toate acestea sunt necesare mai multe cercetări privind modul exact în care funcționează PBM pentru a înțelege ce poate face.

„Au existat multe studii experimentale și clinice privind utilizarea PBM pentru diferite afecțiuni dermatologice, însă acestea au variat în ceea ce privește parametrii dispozitivului și protocoalele de tratament”, adaugă el.

„Multe dintre aceste studii au fost mici și nestandardizate și adesea plătite de producători, astfel încât este dificil să se tragă concluzii concrete”.

El spune că, dacă cineva este dornic să cumpere un dispozitiv, ar trebui să se asigure că alege unul care are certificări de siguranță UE și o densitate mare de becuri LED pe mască pentru a se asigura că este livrată suficientă energie pielii.

Dr. Kluk spune, de asemenea, că nu „dorește să descurajeze pe nimeni” care este intrigat de tehnologie, dar dorește „să înțeleagă că este vorba de o sumă mare de bani pentru un dispozitiv, care ar putea sprijini o rutină bună de îngrijire a pielii sau, dacă este vorba de o afecțiune severă, cum ar fi acneea, un regim de prescripție medicală bun și unele măsuri privind stilul de viață – dar este puțin probabil să facă suficient de unul singur”.

Articol preluat de pe: Stiri pe Surse Sanatate

EkoNews