Anul acesta cinci piloți debutează în Formula 1. Niciodată nu s-a mai întâmplat așa ceva. Noul sezon va debuta la finalul acestei săptămâni cu Marele Premiu al Australiei. Cursa de pe circuitul Albert Park” din Melbourne are loc duminică dimineața, la ora 06:00 în România.
Anul acesta cinci piloți vor debuta.
Andrea Kimi Antonelli s-a ascuns cândva într-o grămadă de cauciucuri pentru a trece de securitate și a intra în paddock-ul Formulei 1. Acum, italianul în vârstă de 18 ani este succesorul lui Lewis Hamilton la Mercedes. Este doar unul din cel mai mare lot de debutanți din Formula 1 din ultimii ani. Antonelli se numără printre piloții noi din Formula 1 din ultimii ani, echipele de top având încredere în tineri. Șase dintre cei 20 de piloți de pe grila din 2025 încep primul lor sezon complet în F1. Unii ar putea concura pentru victorii. Alții riscă deja să piardă un loc câștigat cu greu în Formula 1.
Sezonul trecut, Formula 2 a fost neașteptat de talentată într-un moment în care unele echipe de Formula 1 doreau să renunțe la piloți mai în vârstă, precum Sergio Perez și Valtteri Bottas. Schimbarea în 2025 oferă echipelor șansa de a lăsa tinerii să câștige experiență înainte ca regulile de proiectare a mașinilor de F1 să se schimbe radical pentru 2026.
AP face o prezentare a clasei de debutanți, potrivit Mediafax.
Andrea Kimi Antonelli. Intrarea în pielea unui campion de șapte ori la Mercedes îl pune în lumina reflectoarelor pe Antonelli, care urmează să devină al treilea cel mai tânăr pilot de F1 din istorie. Italianul vrea să fie cunoscut doar ca „următorul pilot Mercedes” din cauza moștenirii lui Hamilton. Prima dată când Antonelli a vizitat un paddock F1 a fost la vârsta de opt ani, în 2014, când tatăl său Marco – care conducea o echipă într-o serie de suport – l-a ascuns într-o grămadă de pneuri pentru a trece de securitate și a intra în Marele Premiu al Germaniei. „A fost o experiență foarte tare”, a spus el luna trecută.
Liam Lawson. Pilotul Red Bull este omul ciudat în această listă, deoarece a luat parte la 11 curse de F1 din 2023, deși niciodată la un sezon complet. El spune că se va simți „mai mult ca un începător” la începutul sezonului pe pistele pe care nu a mai concurat până acum. Parteneriatul cu cvadruplul campion Max Verstappen ca înlocuitor pentru Perez este o sarcină descurajantă pentru Lawson, care l-a eliminat pe Verstappen din calificări în doar a treia sa cursă de F1 în Singapore în 2023. Neo-zeelandezul trebuie să justifice decizia Red Bull de a-l ridica deasupra coechipierului său din 2024 – și fost coleg de cameră – Yuki Tsunoda, care l-a depășit pe Lawson în cele șase curse pe care le-au avut împreună anul trecut.
Oliver Bearman. A trecut mai puțin de un an de când Bearman a intrat în scenă în F1 cu un loc șapte combativ pentru Ferrari în Arabia Saudită, în timp ce Carlos Sainz Jr. era pe tușă din cauza unei operații. El nu a mai concurat niciodată în Jeddah și a concurat cu un preaviz de două zile. Bearman l-a învins pe experimentatul coechipier Nico Hülkenberg în două curse pentru Haas mai târziu în acel an și este acum un pilot Haas cu normă întreagă pentru 2025. Bearman face parte în continuare din programul de juniori al Ferrari, dar este puțin probabil ca el să îi înlocuiască prea curând pe piloții obișnuiți ai Ferrari, Lewis Hamilton și Charles Leclerc.
Jack Doohan. Fiul legendarului campion mondial de motociclism Mick Doohan începe în 2025 cariera sa în Formula 1 amenințată imediat ce a început. Decizia Alpine de a-l înscrie pe Franco Colapinto, fost pilot Williams, ca rezervă înseamnă că un posibil înlocuitor este disponibil dacă Doohan nu impresionează conducerea echipei. „Întotdeauna vei avea presiune pe umeri pentru că ești într-un sport atât de acerb”, a declarat Doohan. Pilotul australian s-a clasat pe locul al treilea în F2 în 2023, dar nu a concurat deloc anul trecut, până când a participat în mod surprinzător la Marele Premiu de la Abu Dhabi, care a încheiat sezonul. Terminând pe locul 15, el a fost departe de coechipierul său Pierre Gasly, care a ocupat locul șapte.
Isack Hadjar. Promovarea lui Lawson la Red Bull a lăsat un loc liber la cea de-a doua echipă, acum redenumită Racing Bulls, pentru Hadjar, vicecampion în F2. Pilotul francez ajunge la o echipă cu o istorie de schimbare a piloților la mijlocul sezonului, dacă aceștia nu au performanțe. Chiar și Daniel Ricciardo, de opt ori câștigător al Marelui Premiu, nu a rezistat un an întreg acolo în 2024.
Gabriel Bortoleto. Deși a câștigat titlul F2 în sezonul trecut, învingându-i pe Hadjar, Antonelli și Bearman, sosirea lui Bortoleto în F1 a fost umbrită de foștii săi rivali. Acest lucru se datorează în parte faptului că noua sa echipă, Sauber, s-a confruntat cu dificultăți anul trecut și marchează timpul înainte de o schimbare completă a mărcii ca echipă Audi Works în 2026. Cu un design al căștii care aduce un omagiu triplului campion Ayrton Senna, Bortoleto este primul pilot brazilian cu normă întreagă din F1 din 2017.
Articol preluat de pe: Stiri pe Surse Sport