Compania care a înlocuit sute de angajați cu inteligența artificială: “Prima repriză din nouă a unui meci”

Vineri, 09 Mai 2025, ora 21:07

2581 citiri

Inteligența artificială dă posibilitatea de a investi mai mult în alte domenii FOTO Pixabay

Directorul general al IBM, Arvind Krishna, a confirmat recent că mai mulți foști angajați ai companiei din departamentul de resurse umane au fost înlocuiți cu sisteme de inteligență artificială.

Cu toate acestea, Krishna a declarat pentru The Wall Street Journal că, în mod paradoxal, numărul total de angajați al companiei a crescut, deoarece resursele economisite prin automatizare au fost redirecționate către angajarea de programatori și reprezentanți de vânzări.

„Numărul total de angajați a crescut, deoarece ceea ce face inteligența artificială este să îți ofere posibilitatea de a investi mai mult în alte domenii,” a explicat Krishna. Aceste „alte domenii” includ ingineria software, marketingul și vânzările, sau rolurile care necesită gândire critică și interacțiune directă cu alți oameni, spre deosebire de sarcinile repetitive.

La începutul acestui an, Ji-eun Lee, CTO al IBM, a afirmat că agentul AI AskHR a automatizat 94% dintre sarcinile de rutină din resurse umane, cum ar fi solicitările de concediu și informațiile salariale. De asemenea, AskIT, un alt agent AI al companiei, a redus cu 70% numărul de apeluri și mesaje adresate echipei IT.

IBM a raportat o „creștere a productivității” de 3,5 miliarde de dolari în ultimii doi ani, datorită utilizării AI în peste 70 de arii de afaceri, potrivit lui Lee.

Compania nu a precizat când au avut loc concedierile din HR sau când au fost făcute noile angajări în celelalte departamente. Conform raportului anual pe 2024, IBM avea 270.300 de angajați la nivel global.

Săptămâna aceasta, IBM a organizat conferința anuală Think, unde a lansat noi produse și servicii destinate extinderii diviziei sale de inteligență artificială, care a ajuns să valoreze 6 miliarde de dolari. Noile instrumente permit clienților să creeze agenți AI capabili să execute autonom sarcini complexe, în mai puțin de cinci minute – un serviciu similar cu ofertele companiilor Amazon, Nvidia și Microsoft.

Arvind Krishna, care lucrează la IBM de peste 34 de ani și este CEO din 2020, este perceput ca liderul transformării IBM într-o companie axată pe inteligența artificială. Analistul Dan Ives de la Wedbush a declarat pentru Business Insider că IBM se află abia „în prima repriză a unui meci din nouă”.

Krishna nu este singurul CEO care a anunțat înlocuirea angajaților cu AI. Anul trecut, CEO-ul Klarna, Sebastian Siemiatkowski, a declarat că chatbotul AI al companiei a preluat munca a 700 de agenți de suport clienți. Ulterior, Klarna a impus un blocaj de angajări, completând golurile cu tehnologie AI.

De asemenea, în septembrie, CEO-ul Salesforce, Marc Benioff, a spus că noii agenți AI ai companiei ar putea înlocui muncitorii temporari în perioadele aglomerate, scrie entrepreneur.com.

Ți-a plăcut articolul?

Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent

Articol preluat de pe: Tech Ziare.com

EkoNews