Luni, 28 Aprilie 2025, ora 11:50
271 citiri
Utilizatorii rețelelor de socializare Facebook, Instagram și TikTok ale căror conturi au fost închise fără explicații pot reclama acest abuz către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Instituția a transmis noile reguli pentru protejarea drepturilor utilizatorilor online.
Administratorii rețelelor Facebook, Instagram sau TikTok au obligația legală să ofere o explicație clară pentru închiderea conturilor. Aceasta trebuie să includă tipul restricției aplicate, faptele și circumstanțele avute în vedere, temeiul juridic sau contractual invocat, precum și informații despre căile de atac disponibile.
Mai mult, aceste platforme sunt obligate să pună la dispoziția utilizatorilor un sistem intern de soluționare a plângerilor. Acest mecanism trebuie să fie ușor accesibil și transparent, permițând contestarea deciziilor de restricționare sau blocare a conturilor.
Utilizatorul afectat de suspendarea/restricționarea/închiderea contului său pe o platformă online foarte mare trebuie să se adreseze în primul rând direct platformei prin instrumentele online puse la dispoziție de aceasta.
Dacă, în urma demersurilor realizate în cadrul platformei online în cauză, apreciază în continuare că platforma nu respectă obligațiile de a trimite o expunere de motive sau de a oferi un mecanism de transmitere a reclamațiilor, utilizatorul se poate adresa ANCOM cu o plângere în acest sens, însoțită de dovezi concludente (pentru fiecare pas întreprins în parte), folosind formularul dedicat. Potrivit dispozițiilor din Regulamentul privind serviciile digitale, ANCOM poate soluționa plângerea dacă furnizorul platformei online este stabilit în România sau poate înainta plângerea către coordonatorul serviciilor digitale din țara de stabilire a platformei.
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent
Articol preluat de pe: Tech Ziare.com