Hennes & Mauritz AB – Surprinde cu Profit Peste Așteptări și Strategii de Expansiune Sub Noul CEO

Hennes

EkoNews

Hennes & Mauritz AB (H & M), al doilea cel mai mare comerciant de moda listat la nivel mondial, a raportat recent un profit operațional pentru primul trimestru mult peste așteptările analiștilor, trimiterea acțiunilor sale de până la 13%, ca noul CEO, Daniel Erver, a declarat că noile colecții de primăvară ale brandului au fost apreciate de cumpărători, potrivit unui raport al Departamentului de Analiză a TradeVille.

H & M vinde haine, accesorii, încălţăminte, cosmetice şi textile pentru casă. Produsele companiei includ accesorii, lenjerie de corp, cosmetice, îmbrăcăminte sport și alte haine pentru bărbați, femei și copii. Printre mărcile sale se numără H & M, COS, Monki, Weekday, & Other Stories, Ieftin Monday, H & M Home și ARKET. Compania a fost fondată de Erling Persson în 1947 și are sediul în Stockholm, Suedia. Hennes, numele primului magazin care a deschis, este cuvântul suedez pentru “ea.” Hennes & Mauritz a fost numele afacerii după achiziţionarea echipamentului Mauritz Wildforss şi a vânzătorului de îmbrăcăminte, iar gama de produse a inclus moda pentru bărbaţi.

Daniel Erver, care are 18 ani, a fost actualul CEO al grupului de la începutul acestui an. El este responsabil de mersul pe jos în Germania și SUA din 2006, precum și de a fi manager de țară pentru H & M Suedia, managerul de achiziții H & M, și H & M bărbați și femei.

H & M este deținută în principal de insideri, care controlează 60,26% din totalul acțiunilor, în timp ce doar 20,84% din acțiuni sunt deținute de investitori instituționali, potrivit Yahoo Finance. Stefan Persson, CEO H & M din 1982 – 1998, deține aproximativ 53% din toate acțiunile, în timp ce Helga Liselott Tham, fiica fondatorului Erling Persson, controlează aproximativ 6%.

Statista: Piaţa modei – estimată la 665,40 miliarde de dolari, la finele lui 2024

Potrivit statisticii, piaţa modei este estimată la 665,40 miliarde dolari până la sfârşitul acestui an, se aşteaptă să crească cu 2029 la 1,025 miliarde dolari, cu o rată anuală de creştere compusă (CAGR) de 9,03%.

Potrivit lui McKinsey, industria globală a modei va înregistra o creștere a cifrei de afaceri între 2% și 4%, segmentul de modă de lux fiind prevăzut să crească cu 3% până la 5% față de avansul de 5% până la 7% în 2023, deoarece consumatorii reduc achizițiile după creșterea post-pandemic. În acest an, se preconizează că creșterea veniturilor din Europa și China va încetini, în timp ce se preconizează că creșterile din SUA vor crește mai repede după anul anterior mai slab.

În ceea ce priveşte concurenţa, H & M şi rivalul său Inditex sunt ameninţaţi de noul lider de piaţă, Shein. În 2023, marca Zara, cea mai valoroasă din grupul Inditex, a fost evaluată la aproximativ 16,5 miliarde de dolari, în comparație cu valoarea mărcii H & M, de 13,65 miliarde de dolari.

Între noiembrie 2022 și noiembrie 2023, Zara și H & M au adus 40, 000 și 23, 000 de articole noi pe piața SUA, în timp ce Shein a introdus 1,5 milioane de produse în aceeași perioadă – de 37 de ori mai mult decât Zara și de 65 de ori mai mult decât H & M

Shein face parte din industria modei cu ritm rapid, care a crescut rapid în ultimii ani. Se preconizează că va valora 42 de miliarde de dolari până la sfârșitul acestui an (în comparație cu 123 de miliarde de dolari în 2023), și se va aștepta să crească la 87 de miliarde de dolari până în 2028, cu o rată anuală de creștere compusă (CAGR) de 8,50%.

H&M: profit peste aşteptări

După ce H & M a obţinut un profit mai mare decât s-a anticipat în trimestrul care se încheie la 29 februarie 2024, Daniel Erver a anunţat că intenţionează să crească producţia în locuri precum Turcia şi Mexic pentru a se apropia de pieţele importante din Europa şi SUA.

Compania a înregistrat un profit net trimestrial de 1,21 miliarde coroane suedeze (114 milioane dolari), de la 541 milioane coroane în aceeași perioadă anul trecut, și peste estimările consensuale de 753 miliarde coroane.

Veniturile trimestriale au scăzut cu 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la 53,67 miliarde coroane, dar puţin peste estimările analiştilor de 53,25 miliarde coroane, datorită creşterii vânzărilor colecţiei de primăvară. Stocurile au scăzut cu 7% în primul trimestru fiscal.

Întrucât rivalul său mai mare, Zara, a câștigat cota de piață, iar vânzătorul online stabilit în China, Shein, a luptat pentru a-și menține poziția în industria de modă rapidă, Shein, și-a sporit influența și distribuitorul online stabilit în China, s-a extins rapid. CEO-ul Daniel Erver, la mai puţin de două luni după preluarea mandatului, a declarat că H & M ar trebui să se concentreze asupra clientelei sale principale după ce aceşti concurenţi au furat cota de piaţă în ultimul an. Erver a declarat că prioritatea principală a companiei este creșterea vânzărilor sale, în comparație cu concentrarea anterioară a H & M asupra rentabilității, remarcă TradeVille.

În prima sa declarație ca CEO, Erver a afirmat că reducerea numărului de produse nevândute, o problemă care a afectat mult timp H & M, ar avea un impact pozitiv asupra rezultatelor financiare ale comerciantului cu amănuntul. De asemenea, comerciantul cu amănuntul continuă să reducă costurile globale și vizează o marjă de profit operațional de 10% în acest an fiscal, de la 6,2% anul trecut.

Compania a declarat că renovează aproximativ 250 de magazine anul acesta, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă față de anul trecut, pentru a spori experiența clienților în magazin. De asemenea, intenţionează să deschidă aproximativ 100 de magazine, în principal pe pieţe în creştere, şi să închidă 160 de magazine pe pieţe mai stabile, pe măsură ce numărul total al magazinelor scade.

Preţul acţiunii H&M a urcat cu 42%, în ultimele 12 luni

După publicarea rezultatelor, la 28 martie, cotaţia acţiunii a crescut cu aproximativ 15%, ajungând la aproximativ 177 de coroane, cele mai ridicate în decembrie, pe fondul rezultatelor optimiste, care au încurajat investitorii. Prețul acțiunilor H & M a scăzut cu 2% de la începutul anului până la data acestui raport, dar în ultimii cinci ani a cunoscut o dinamică pozitivă de + 13%. De asemenea, acțiunile au câștigat 42% în ultimele 12 luni, față de un câștig de 18% în indicele Nassaq. În ceea ce privește concurenții direcți, prețul acțiunii Zara a fost evaluat cu 18% de la începutul anului până în prezent.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în H&M

Oportunităţi

– Noul CEO: Vânzătorul de modă a avut dificultăţi în a ţine pasul cu rivali mai mari ca Zara, în timp ce compania de modă rapidă fondată în China, Shein, se extinde la Europa. Daniel Enver, noul CEO, a preluat frâiele în ianuarie, după ce predecesorul său, Helena Helmersson, a demisionat neașteptat în ziua rezultatelor anuale ale H & M, creând panică în rândul investitorilor. Rezultatele bune raportate în ultimul trimestru, sub Enver, vor inspira încredere în el. Potrivit lui Everver, “cea mai importantă misiune” a companiei ar fi de a produce desene care atrag publicul larg. În plus, Comisia a subliniat importanța raportului calitate-preț, sugerând că H & M nu va crește prețurile pentru a crește profiturile.

– Premiu: In top Companii Forbes World pentru Femei din 2023, H & M este clasat pe locul 7 din 400 de companii, pe primul loc in categoria imbracaminte si incaltaminte.

– Moderat Buy: H & M are șapte Recomandări Cumpara și 10 Țineți recomandări, dintr-un total de 29, conform rating-ului analiștilor WSJ. Prețul mediu țintă este 168, 75 coroane suedeze, cu un maxim de 240 coroane și un minim de 120 coroane. Valorile sunt sub preţul de piaţă de aproximativ 174, 58 coroane. Conform site-ului Alpha Spread, prețul curent al acțiunilor H & M reflectă o subevaluare de 1% a valorii intrinsece de 175, 97 coroane, calculată în scenariul de bază.

Riscuri

– Competitie: The Fashion Status Report 2024 plasează Shein şi Temu ca “a treia generaţie” de comercianţi de modă rapidă, fiecare trimiţând zilnic peste un milion de pachete. Shein intenţionează de asemenea să se înscrie la Bursa de Valori din New York. În același timp, Zara a preluat H & M ca al doilea cel mai mare producător de îmbrăcăminte din Europa, urmărind doar marca sportivă a lui Nike. Conform raportului GlobalDate, vânzătorul cu amănuntul Zara ar putea deveni primul locator în 2024, luând în considerare tendința ascendentă.

– Marea Roşie: Potrivit declaraţiei CEO, H & M a amânat începerea campaniilor de primăvară/de vară pentru adaptarea la întârzierile în transport cauzate de criza Mării Roşii. Compania a declarat în raportul său din primul trimestru că monitorizează evoluțiile din Marea Roșie și a luat măsuri pentru a minimiza impactul asupra disponibilității produselor companiei, costurilor de transport și nivelurilor stocurilor, îndemnând furnizorii să expedieze bunurile mai devreme decât de obicei și accelerând planurile de a muta producția mai aproape de clienți.

– H & M în România: Numărul fabricilor din România care produc țesături pentru vânzătorul cu amănuntul H & M a scăzut semnificativ în ultimii ani, de la 20 în 2020 la patru astăzi.

Surse menţionate de TradeVille. În acest raport sunt: hm.com, raportul companiei, Forbes, Statista, McKinsey, Market Screener, The Business Research Company, WSJ, Yahoo Finance, TradingView, Reuters, Justtyle, AlphaSpread, Economica.

————–

Investițiile în instrumente financiare implică un anumit set de riscuri, iar performanțele anterioare nu pot fi un indicator fiabil al rezultatelor pentru viitor. Randamentul investițiilor poate fi afectat de costurile de achiziție și de fluctuațiile monetare. Citatele sunt cele făcute la sfârşitul zilei de tranzacţionare anterioare. Lista potenţialelor conflicte de interese, Cercetări în ultimele 12 luni. Nu există nici un instrument financiar fără riscuri.

Articole Recente