ANPC a intrat furibund în comercianți: Ce sunt obligați să facă pentru a elimina fenomenul ‘Shrinkflation’

ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a publicat pe site-ul său un proiect de lege în transparenţă decizională, care obligă operatorii economici să informeze consumatorii complet, corect și precis despre modificarea cantităților de produs, menținând prezentarea, ambalajul și forma (fără a se limita la acestea) identice, chiar și în condițiile păstrării aceluiași preț.

Această inițiativă vine în contextul solicitării premierului Marcel Ciolacu de luna aceasta, care a cerut ca producătorii și retailerii să semnalizeze pe ambalaje și la raft dacă gramajele produselor au fost reduse, fără ca prețurile să scadă în consecință.

„Producătorii să fie obligați să semnalizeze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații,” a declarat Ciolacu, citat de agenția Mediafax.

Ziarul Financiar a raportat recent că ambalajele mai multor produse au fost reduse în dimensiuni. Astfel, ciocolata în varianta de 92 de grame, untul de 180 de grame, laptele de 800 ml și balsamul de rufe de 1,625 litri sunt exemple de cum producătorii de bunuri de consum ajustează cantitățile „din pix”.

În acest context, ANPC dorește ca informarea consumatorilor să fie realizată în același câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă și de aceeași dimensiune. Aceasta se va efectua folosind sintagmele: „pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată” sau „vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil”, prin intermediul unui poster/afiș, conform unui comunicat al ANPC.

De asemenea, operatorii economici trebuie să asigure existența unității de referință la locul de comercializare, unde se aplică modificarea cantității produsului.

„Am decis punerea în transparență a acestui Ordin tocmai pentru a asigura consumatorii că ANPC acționează pentru protejarea drepturilor și intereselor lor, în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de ‘Shrinkflation’, care reprezintă micșorarea cantității produselor și vânzarea acestora la același preț.

Având în vedere această situație, recomandăm consumatorilor citirea cu atenție a etichetelor, mai ales a cantității produsului, precum și a prețului pe unitatea de referință a produsului, înscris pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoștință de cauză”, a declarat Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

Articol preluat de pe: Stiri pe Surse Social

Articole Recente