Românii vor călători la munte și mare cu un tren chinezesc adus în Portul Constanța

romani

O companie privată de transport feroviar ce operează pe cele mai căutate destinații de vacanță ale românilor, adică Valea Prahovei și Constanța, a cumpărat din China o garnitură de tren ce îi va transporta pe călători.

Cele 3 rute pe care va circula trenul chinezesc sunt Brașov-București-Constanța. Trenul va fi supus verificărilor de către reprezentanții companiei TSI (Technical Specifications for Interoperability).

Noul tren chinezesc va opera pe trei rute principale din România, conectând orașele Brașov, București și Constanța. Această inițiativă face parte dintr-un proiect ambițios de a îmbunătăți legăturile feroviare între aceste destinații cheie, oferind pasagerilor o opțiune de transport rapid și eficient. Pentru a asigura siguranța și conformitatea cu standardele europene, trenul va trece printr-un proces riguros de verificare tehnică.

Reprezentanții companiei TSI (Technical Specifications for Interoperability) vor efectua aceste inspecții pentru a evalua dacă trenul respectă normele tehnice necesare pentru interoperabilitatea pe rețeaua feroviară europeană. Aceste verificări sunt esențiale pentru integrarea fără probleme a noii tehnologii feroviare și pentru garantarea unei călătorii sigure și confortabile pentru toți utilizatorii.

„Pe o ploaie măruntă întâmpinăm în Bucureşti Băneasa spre Gara de Nord prima ramă CRRC Sifang SFEMU care a venit în România, urmând să intre în procesul de autorizare şi punere în funcţiune în scurt timp. Conform informaţiilor mobilitate.eu, rama este a Astra Trans Carpatic, fiind prima dintr-o flotă ce va creşte constant în următorii ani”, a anunţat Trainspotting Romania pe pagina sa de Facebook.

Din datele prezentate de producătorul chinez pe internet, aflăm că viteza maximă de funcţionare a trenului este de 160 km/h. Este un produs reprezentativ, sigur, fiabil şi confortabil, îndeplinirea celor mai recente cerinţe STI privind coliziunile, protecţia mediului şi prevenirea incendiilor. Cu boghiul independent pentru fiecare unitate, trenul are o întreţinere convenabilă şi o rată ridicată de utilizare a spaţiului interior. Trenul este echipat cu două sisteme de semnalizare independente, care poate trece automat în funcţie de modul semnalului de la sol. dispozitivul de compensare a distanţei platformei şi rampa mobilă sunt adoptate pentru tren, aducând confort pasagerilor.

Românii vor călători la munte și mare cu un tren chinezesc

Noul tren chinezesc, o adiție recentă la infrastructura feroviară a României, este programat să deservească trei rute importante, conectând orașele Brașov, București și Constanța. Acest traseu a fost special conceput pentru a facilita accesul rapid și eficient între aceste destinații cheie, oferind călătorilor o alternativă confortabilă și modernă la mijloacele de transport tradiționale.

Înainte de a fi pus în funcțiune, trenul va trece printr-un proces riguros de verificare tehnică. Reprezentanții companiei TSI (Technical Specifications for Interoperability), o entitate responsabilă cu asigurarea compatibilității trenurilor pe rețelele europene, vor efectua o serie de inspecții detaliate. Aceste evaluări sunt cruciale pentru a confirma că noua achiziție respectă toate normele și standardele europene în vigoare referitoare la siguranța și interoperabilitatea trenurilor.

Prin introducerea acestui tren fabricat în China, România face un pas important spre modernizarea și extinderea capacității sale de transport feroviar, urmărind să ofere călătorilor o experiență îmbunătățită și mai eficientă pe rutele dintre aceste trei orașe majore.

”A sosit la Constanța prima ramă electrică fabricată în China, care în curând va face mai plăcute călătoriile cu trenul prin România. Conducătorii delegației gigantului constructor chinez de utilaj feroviar – CRRC, împreună cu cei ai bucurosului beneficiar român – ASTRA TRANS CARPATIC au sărbătorit fericitul eveniment la Asociația Română de Prietenie cu China, au vizitat Universitatea – Window of Shanghai și au imortalizat, cu zeci de poze, frumoasa întâlnire prietenească”, a scris pe contul său de Facebook prof. univ. dr. Aurel Papari, președintele fondator al Universității Andrei Șaguna.

Trenul electric este produs de chinezi, de compania CRRC Sifang și are ca viteză de deplasare maximă 160 km/h.

Articole Recente