Situație de criză în portul Constanța: Comandantul şi şeful mecanic al unei nave sunt neplătiţi de trei luni şi au de încasat peste 35.000 de euro

port
 Reprezentanţii unei companii au încercat să debarce echipajul unei nave ancorate în portul Constanţa Sud Agigea, conform declaraţiilor făcute de Adrian Mihălcioiu, liderul sindicatului Liber al Navigatorilor şi inspectorul ITF România. Mihălcioiu a specificat că, în prezent, la bordul navei se află doar comandantul şi şeful mecanic. Aceştia se confruntă cu o situaţie dificilă, fiind neplătiţi de trei luni de zile. Suma totală pe care aceşti membri ai echipajului trebuie să o primească depăşeşte 35.000 de euro, evidenţiind astfel problemele financiare grave cu care se confruntă atât ei, cât şi compania respectivă. Situaţia a generat tensiuni şi incertitudine, necesitând o intervenţie urgentă pentru a rezolva criza şi a asigura drepturile salariale ale navigatorilor.

Criză în portul Constanța: Comandantul și șeful mecanic al unei nave, neplătiți de trei luni, au de recuperat peste 35.000 de euro

”Vineri spre sâmbătă reprezentanţi ai unei companii au încercat debarcarea echipajului de la nava Continental aflată în dana 137 a portului Agigea.Conflictul a încetat abia sâmbăta dimineaţa în jurul orei 3.30. Au fost încălcate cele mai elementare drepturi şi nerespectate ordinele comandantului navei.
Acesta, printr-un document înaintat Poliţiei de Frontieră şi Căpităniei Agigea, a afirmat că s-a pus nava în pericol prin oprirea generatorului de curent şi imposibilitatea folosirii mijloacelor de siguranţă de la bord. Generatorul a fost repus în funcţiune după câteva minute. Poliţişti de frontieră, ofiţer de Căpitanie, inspector ITF, au fost prezenţi la faţa locului. S-a apelat 112 de asemenea. La bord se mai află şi soţia comandantului cu doi copii minori. Toţi au trecut prin traume psihice vineri noaptea”, a declarat Adrian Mihălcioiu.

El a specificat că echipajul navei este compus doar din comandant și șeful mecanic, evidențiind o echipă restrânsă și suprasolicitată. Acești membri cheie ai echipajului nu au primit salariile cuvenite de trei luni de zile, ceea ce reflectă o situație financiară precară și îngrijorătoare. Neplata salariilor pe o perioadă atât de îndelungată le afectează grav atât moralul, cât și stabilitatea financiară personală, punându-i într-o poziție dificilă din punct de vedere profesional și economic. Această întârziere semnificativă în plata drepturilor salariale poate conduce la tensiuni și incertitudini suplimentare, având potențialul de a afecta funcționarea eficientă a navei și relația de muncă cu angajatorul.

”Echipajul format din comandant şi şef mecanic (amândoi de origine ucraineană) al navei Continental sub pavilion olandez, au intrat într-o formă de protest faţă de neplata salariilor de trei luni de zile, suma depăşind 35.000 de euro. Operatorul din România probabil aflat în criză financiară nu a dorit să efectueze plăţile către aceşti doi marinari.

Din informaţiile primite de la reprezentanţii companiei, în aceeaşi situatie se află mai mulţi marinari. Comandantul navei a decis începând cu această oră să întrerupă orice activitate comercială, menţinând doar siguranţa navei şi a facilitării portuare corespunzătoare până la finalizarea situaţiei.

”Au fost contactaţi avocaţi specializaţi pentru a demara acţiunile în instanţă în cazul în care nici săptămâna viitoare nu se va rezolva acest conflict”, a precizat Adrian Mihălcioiu.

El a explicat că în cazul în care marinarii sunt debarcaţi ei nu îşi vor mai primi salariile restante.

EkoNews.ro

Articole Recente