Tipuri de reclame în mediul online – canale de marketing la care nu te așteptai!

Domeniul online este dezvoltat până la refuz în ziua de astăzi, în special prin prisma reclamelor digitale. Orice click prezintă șansa de a-ți afișa o reclamă, de cele mai multe ori fix cu produsele de care ai nevoie sau pe care le căutai. Acesta este un alt truc direct folosit de agențiile de marketing – folosirea datelor utilizatorului pentru a-i oferi reclame relevante, implicit care să garanteze o conversie.

Navigând acest mediu poți întâlni foarte multe tipuri de reclame, care mai de care mai colorate. Poți întâlni și reclame la jocuri de noroc sau la pariuri online Romania, mai ales atunci când un eveniment sportiv important este pe cale să înceapă.

Dacă te interesează domeniul marketingului digital și al reclamelor, iată câteva tipuri și informații interesante despre acestea.

Căutările plătite în motoarele de căutare

De departe cel mai utilizat tip de reclame este cel tip Google Ads – anume reclamele care apar în rezultatele motoarelor de căutare sau pe platformele care colaborează cu Google Ads pentru a furniza reclame. Prima parte este comună, știută de toți, dar cei care nu au interacționat cu Google Ads până acum poate nu știu faptul că reclamele înregistrate cu acesta sunt trimise și către platformele partenere.

Ultima parte este oarecum la limită, putând fi considerată mai degrabă display advertising, reclamele care apar conținând imagini, text și chiar conținut de tip video.

Email marketing

Contrar opiniei populare, tehnicile și strategiile de email marketing încă sunt la putere, acesta fiind unul dintre cele mai populare și eficiente canale de marketing din ultimii ani. În ciuda dezvoltării motoarelor de căutare și a altor canale de marketing, emailul este și probabil va rămâne extrem de relevant în următorii ani.

Mai exact, este important să ai pus la punct un newsletter, inclusiv un banner pe propriul site care face reclamă la abonarea la newsletter-ul menționat. Email marketing în sine nu este un tip de reclamă, dar odată ce un utilizator devine un abonat de-al tău, poți trimite acestuia reclame relevante pe email în mod constant.

Reclame de tip bumper

Cunoscute sub numele de bumper ads, aceste reclame sunt de tip video și apar automat atunci când un vizitator accesează un website sau o anumită postare. Pot fi identificate prin poziția de la baza paginii, dar mai ales prin faptul că pornesc automat.

Uneori, acestea sunt motivul pentru care o pagină generează sunet de nicăieri. Cel mai probabil, pagina respectivă are o reclamă tip bumper care nu s-a încărcat vizual sau care este ascunsă în josul paginii.

Reclame tip audio

Reclamele auzite la radio s-au reinventat! Acum, acestea apar pe platformele de streaming de muzică, precum Spotify, YouTube Music și reclame pe YouTube. Care este diferența dintre acestea și reclamele tradiționale la radio?

Din punct de vedere artistic, niciuna – dar acum există un banner pe care poți da click pentru a fi dus direct către produsul sau serviciul căruia i se face reclamă. Mai exact, nu mai trebuie să ții minte afacerea pentru a o vizita a doua zi, precum în cazul unei reclame la radio.

1 1

Unsplash

Acestea au fost câteva canale de marketing folosite pentru a trimite reclame către utilizatori. Totuși, spectrul este mult mai mare, existând zeci de modalități prin care poți ajunge la clienți sau potențiali clienți.

Tu știai de aceste tipuri de reclame?

Articole Recente